خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد ؛

درآمد یک‌هزار میلیاردی گردشگری سلامت در یزد/ بهره برداری از 14 طرح بهداشتی و درمانی

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۴۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که ارائه خدمات خوب باعث رونق اقتصاد سلامت در استان می‌شود، گفت: در سال گذشته یکهزار میلیارد ریال از سوی بیماران غیر بومی به سیستم درآمدی استان یزد تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود نوری‌شادکام با اشاره به اقدامات انجام شده در این معاونت با بیان این که در شش ماه گذشته تاکنون رسیدگی به 49 طرح درمانی در دستور کار قرار گرفته است،‌ اظهار داشت: اکنون 14 طرح از مجموع طرح‌های در دستور کار به بهره برداری رسیده است.

نوری شادکام با اشاره به این که 35 طرح مابقی همچنان نیاز به پیگیری مستمر دارند،‌ ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال پنج طرح دیگر نیز به بهره‌برداری برسند.

این مسئول، بهره‌برداری از 13 طرح بخش خصوصی را از دیگر اقدامات انجام شده در شش ماه نخست امسال دانست و بیان کرد: افتتاح بخش ام.آر.آی بیمارستان مرتاض، راه‌اندازی دو مرکز شیمی درمانی، افتتاح درمانگاه تخصصی دندانپزشکی هوشمند و افتتاح درمانگاه تخصصی دیابت از جمله اقدامات انجام شده در یزد است.

وی به برنامه‌های این معاونت در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت:‌ اجرای طرح توسعه بیمارستان اردکان با اضافه شدن 120 تخت، راه‌اندازی فاز یک طرح توسعه بیمارستان میبد با تأمین 100 تخت بیمارستانی، اجرای طرح توسعه بیمارستان مهریز با تأمین 150 تخت درمانی، از جمله اقدامات انجام شده طی شش ماه نخست امسال در شهرستان‌های استان است.

معاون درمان علوم پزشکی شهید صدوقی ادامه داد:‌ ساخت و تجهیز اورژانس میبد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان، تکمیل فاز دوم طرح توسعه بیمارستان میبد، تکمیل و راه‌اندازی بخش دیالز مهریز با 10 تخت بیمارستانی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های استان یزد است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر جمعاً سه هزار و 374 نفر در حوزه پرستاری، بهیاری و کمک بهیار در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: در سال گذشته 10 میلیون خدمت در استان ارائه شده که از این میزان 7.5 میلیون خدمت به مردم یزد و 2.5 میلیون نیز به بیماران غیر بومی ارائه شده است.

نوری شادکام اقتصاد سلامت را یکی از سالم ترین و ارزشمندترین موتورهای محرک جامعه دانست و بیان کرد: با توجه به این که در سال گذشته 50 درصد تخت‌های استان توسط افراد غیر بومی اشتغال شده است این افراد مبلغی حدود هزار میلیارد ریال به سیستم درآمدی استان تزریق کردند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز