خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک استان یزد خبر داد؛

حذف کاغذ از چرخه فعالیت های گمرک یزد/ مقررات گمرکی مناطق ویژه اقتصادی مانند مناطق آزاد مرزی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۳۷

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به لزوم الکترونیکی شدن فعالیت ها و انجام شفاف کارها گفت: کاغذ از چرخه فعالیت های گمرک یزد حذف شده است.

محمدحسین سلمانی در حاشیه نشست مدیران روابط عمومی دستگاه‌های استانی وزارت اقتصاد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: کسی که در این حرفه فعالیت می کند باید دارای تخصص لازم، آشنا به کار رسانه ای و از دانش بالایی برخوردار باشد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه تبادلات اقتصادی و تجاری بر مبنای خدمات الکترونیکی، ادامه داد: هم اینک تمامی خدمات گمرکی اعم از صادرات و واردات در گمرک این استان الکترونیکی است و کاغذ به کلی از گردش کار این خدمات حذف شده است.

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان جهانی گمرک است، اضافه کرد: امروزه تبادلات تجاری و اقتصادی دنیا بر پایه الکترونیکی است و ما نیز برای توسعه تجارت و صادرات و واردات باید بر این اساس حرکت کنیم.

وی الکترونیکی کردن خدمات در حوزه صادرات و واردات را از سیاست‌های و برنامه‌های این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: در این زمینه اقدمات اساسی انجام شده و تمامی خدمات الکترونیکی گمرک استان در بستر سامانه‌ای ویژه ارائه می شود.

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه برای توسعه تجارت باید قوانین ملی و بین المللی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: برای اجرایی شدن کامل سیاست الکترونیکی شدن خدمات گمرکی که کاغذ را از سیستم حذف و کار را هم سرعت می بخشد باید زیر ساخت ها و امکانات تقویت و مشکلات و موانع برطرف شود.

سلمانی همچنین از ارائه اظهارنامه گمرکی با طرح های سبز، زرد و قرمز خبر داد و عنوان کرد: کالای اظهارنامه های مسیر سبز و زرد در گمرکات مرزی و کالای اظهارنامه مسیر قرمز در استان مبدا صادرات مورد کنترل و نظارت قرار می گیرد.

وی با اشاره به مناطق ویژه اقتصادی و ویژگی های گمرکی این مناطق گفت: مناطق ویژه اقتصادی بهترین محل برای تولید، صادرات و واردات کالا در استان های غیر مرزی است و قوانین و مقررات گمرکی در این مناطق تقریبا همان قوانین مناطق آزاد مرزی است.

مدیرکل گمرک استان یزد اضافه کرد: واحدهای تولیدی که در این مناطق مستقر می شوند از مزایا و معافیت های گمرکی و مالیاتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز