خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کمبود بودجه در تکمیل مجموعه‌های تفریحی کارگران/ ضرورت نگاه ویژه به جامعه کارگری یزد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۴۳۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کمبود بودجه و اعتبارات لازم در تکمیل پروژه ها گفت: متاسفانه با گذشت چندین سال هنوز هم مجموعه های تفریحی- رفاهی کارگران در شهرستان های استان نیمه تمام است و موفق به تکمیل و بهره برداری نشدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین ریاحی در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد درخصوص بررسی برنامه ها و اعتبارات دستگاه های مرتبط حوزه کار و رفاه اجتماعی و رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری استان با اشاره به وضعیت بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در سطح ملی چند موضوع مورد تاکید این دستگاه و وزارتخانه است که باید مورد توجه ویژه باشد تا بتوانیم مشکلات حوزه کارگری را رفع کنیم.

وی به تشریح معضلات پیش رو پرداخت و ادامه داد: جرایم سازمان تامین اجتماعی، سهم 3 درصد ماده 28 قانون تامین اجتماعی، اجرای قانون جامع معلولین، ردیف اصلی اعتباری صندوق بازنشستگی کشوری و همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان اولویت های اصلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد همچنین خواستار اختصاص ردیف اصلی برای بیمه های روستایی شد و ادامه داد: در سطح استان نیز با توجه به اینکه سازمانی اجتماعی هستیم ماموریت ها و وظایفی که برعهده داریم حوزه گسترده ای دارد و این بودجه ها کفاف برنامه های عملیاتی را نمی دهد.

وی با بیان اینکه استان یزد به لحاظ ساختاری ضعیف است اضافه کرد: یزد استانی صنعتی است و این دستگاه در برخی شهرستان ها به صورت نمایندگی فعالیت دارد و متاسفانه اعتباری که برای این دستگاه در نظر گرفتند پاسخگوی فعالیت ها نیست و سهم اعتبارات ناچیزی دارد لذا تمهیداتی اندیشه شود تا از لحاظ حقوقی وضعیت بهتری داشته باشند.

ریاحی با اشاره به اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به این دستگاه عنوان کرد: متاسفانه در سال های گذشته نتوانستیم مجموعه های رفاهی ورزشی کارگران را در شهرستان های استان تکمیل کنیم.

وی افزود: این در حالی است که در سایر استان ها به کارگران و مجموعه های آن ها بها داده و تکمیل شدند که لازم است در اعتبارات ملی و استانی نگاه ویژه ای به این مهم در استان یزد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به انتظارات جامعه کارگری استان و شرایط صنعتی و معدنی یزد اظهار داشت: جامعه کارگری از ما به عنوان یک دستگاه متولی توقع دارند و اگر بخواهیم توسعه تشکل های کارگری داشته باشیم آن ها نیز نیاز دارند تا امکاناتی در اختیارشان باشد لذا نمایندگان استان و مسئولان در سطح کشور توجه خاصی به استان یزد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز