خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دیابت استان البرز خبرداد:

رشد بیماری دیابت در شهرستان فردیس

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۱۰۰

رئیس انجمن دیابت استان البرز گفت: شهرستان۶۰۰ هزارنفری فردیس با مشکل رشد بیماری دیابت مواجه است.

به گزارش ایلنا، داریوش خلیلی پیش از ظهر جمعه در آیین افتتاح اولین مرکز دیابت شهرستان فردیس، بابیان اینکه آمار مبتلایان دیابت در جهان و کشور در حال افزایش است، اظهار کرد: ۱۱ درصد افراد بالای ۲۰ سال در کشور مبتلا به دیابت و پیش دیابت هستند.
 
وی در ادامه با اعلام اینکه ۱۳ درصد از افراد بالای ۲۰ سال در استان البرز مبتلا و مشکوک به دیابت هستند، تأکید کرد: همچنین ۲۷ درصد از جمعیت این استان مبتلا به فشار خون و ۲۲ درصد نیز چاقی مفرد دارند.
 
به گفته رئیس انجمن دیابت استان البرز ۱۴ درصد از جمعیت کشور سیگار مصرف می‌کنند.
 
وی بابیان اینکه افزایش مبتلایان به دیابت با افزایش هزینه جامعه رابطه مستقیمی دارد، اضافه کرد: این مهم بر لزوم پیشگیری از این بیماری غیر واگیر تأکید دارد.
 
خلیلی عنوان کرد: هرچه برای درمان بیشتر تلاش کنیم و تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهیم، از پیشگیری بیماری غیر واگیر دیابت به‌جا می‌مانیم.
 
وی بابیان اینکه شهرستان۶۰۰ هزارنفری فردیس با مشکل رشد بیماری دیابت مواجه است، گفت: با توجه به این مهم در راستای ایجاد یک مرکز دیابت در این شهرستان اقدام کردیم و در زمینه‌های مختلف پیشگیری و درمان دیابت خدمات‌رسانی خواهیم کرد.
 
به گفته وی مرکز دیابت شهرستان فردیس به همت بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شده است.
 
رئیس انجمن دیابت استان البرز دیابت را یک اختلال عروقی دانست و گفت: این بیماری با افزایش قند خون فرد ظاهر می‌شود. مرکز دیابت فردیس امکان کنترل و بررسی سیستم بدنی فرد مبتلا و مشکوک به دیابت را دارد.
 
وی بابیان اینکه بیشتر بیماران دیابتی افرادی افسرده هستند، تصریح کرد: مشاوره و روحیه بخشی به این بیماران از اهمیت به سزایی برخوردار است که این اقدام نیز در مرکز دیابت فردیس انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز