خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

اختصاص ۳۰۰میلیارد تومان منابع مالی برای بافت فرسوده اصفهان

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۰۷۸

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۰۰میلیارد تومان منابع مالی با هدف بازآفرینی بافت فرسوده به استان اصفهان اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، هوشنگ عشایری گفت: میزان بازآفرینی بافت فرسوده در استان اصفهان هم از لحاظ مساحت و هم از نظر جمعیت نسبت به سایر استان‌ها تا حدودی زیاد است.

عشایری با اشاره به تشکیل این جلسه بعد از 16 ماه افزود: تبیین کل بازآفرینی شهری و ظرفیتی که در اختیار استان قرار گرفته بررسی و حدود 300میلیارد تومان منابع مالی را به استان اصفهان اعلام و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به نیاز هزار و 250 میلیارد تومانی این استان برای اجرای طرح بازآفرینی گفت: حدود 300میلیارد از سوی وزارت راه و شهرسازی و بقیه از طریق شهرداری‌ها و سهم اعظم آن از بخش خصوصی تامین می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل عمران و بهسازی شهری ایران افزود: برای حدود 5 هزار  و 500 واحد در استان اصفهان، 246 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص می‌یابد که برای شهر اصفهان 50 میلیون تومان وام با سود 9 درصد و 60 میلیون تومان با سود 18 درصد است.

عشایری با اشاره به وام دیگر شهرها گفت: 40میلیون تومان وام 9 درصد و 70میلیون تومان وام 18درصد و جمعا 90میلیون تومان به هر واحد مسکونی در شهرستان‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساز و کارهای اجرای این طرح در استان اصفهان قابل اجرا است، اضافه کرد: از 6 هزار میلیارد اعتبار در کل کشور، 4هزار و 500میلیارد تومان برای تسهیلات ساخت مسکن و 1هزار و 500میلیارد تومان نیز برای عملیات عمرانی و نوسازی و بهسازی در بافت‌های هدف بازآفرینی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با این فرایند، شرایطی را برای توسعه دهندگان مسکن و مردمی که در بافت فرسوده سکونت دارند، فراهم کنیم تا فرصتی برای بهسازی مناطق و محله در شهر اصفهان صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز