خبرگزاری کار ایران

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد خبر داد:

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در زندان مرکزی یزد/11میلیارد ریال گردش مالی اعضای باند

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۵۲۰

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: پس از پیگیری های اطلاعاتی و رصد و تحقیق دقیق میدانی، یک باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در زندان مرکزی یزد شناسایی و منهدم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی دهشیری با اشاره به اعلام دادستان مرکز استان مبنی بر بررسی پیرامون خبر توزیع مواد مخدر در زندان توسط برخی از محکومان و متهمان زندانی گفت: این موضوع در دستور بررسی قرار گرفت و با رصد دقیق اطلاعاتی و اخذ مجوز قضایی تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص آغاز شد.

وی گفت: این باند حرفه ای با روش های مختلف ابتدا وجهی را از زندانی و یا خانوده او دریافت می کردند و در مرحله بعد اندک مواد مخدری که به روش و شگردهای خاص وارد زندان کرده بودند را در داخل زندان به افراد متقاضی تحویل می دادند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: گردش مالی 11میلیارد ریالی این باند حکایت از فعالیت گسترده و حرفه ای این باند دارد که گردش مالی بالا بین چندین کارت بانکی به نام افراد مختلف انجام شده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از دستگیری 4زن و 12مرد در این پرونده خبر داد و بیان داشت: با ردیابی مالی حساب های بانکی، کلیه افراد و مرتبطان شناسایی شده و به دادسرا احضار شده اند.

وی همکاری مجموعه اداره کل زندان در این پرونده را بسیار خوب و شایسته تقدیر ارزیابی کرد و یادآور شد: پرونده ورود مواد مخدر به زندان، یکی از پرونده های بسیار سخت و حساس در مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری بوده است که حدود یک سال ردگیری و شناسایی و دستگیری همه متهمین پرونده طول کشید تا همه ارتباطات و زوایای تاریک پرونده روشن و همه مجرمین همراه با ادله جرم شناسایی گردند.

دهشیری ابراز داشت: در حال حاضر این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب یزد در حال طی کردن فرایند ارسال به دادگاه است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد افزود: در این پرونده چند نفر دارای نقش بوده اند که بدون اطلاع از اصل کار مجرمانه باند فقط شماره کارت بانکی خود را در اختیار افراد باند قرار می دادند و پس از واریز وجوه به این حساب ها پول را به حساب های دیگر واریز می کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز