خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان یزد:

خام فروشی معضل استان یزد است/فرآوری مواد معدنی مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۵۰۳

رئیس مجمع نمایندگان یزد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده در استان خام فروشی است، گفت:نیازمند فرآوری محصولات استراتژیک در سطح استان هستیم.

محمد‌رضا صباغیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه یزد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی است گفت: یزد دومین استان معدنی کشور است و بیش از 30 نوع ماده معدنی در استان یزد شناسایی و استخراج شده است.

وی با بیان اینکه تنوع و تکثر مواد معدنی در استان یزد در سطح کشور شناخته شده و معرف حضور همگان است اضافه کرد: خوشبختانه یزد در حوزه های مختلف مانند صنایع دستی و گردشگری و محصولات و تولیدات استراتژیک نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها تنها باید توجه به آن داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده در استان خام فروشی است، عنوان کرد: معدود درصدی از برداشت‌های معدنی استان فرآوری می‌شود و عمدتا این محصولات از استان خارج و به سایر استان‌ها یا به دیگر کشورها صادر می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: همچنین جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی استان بایستی در دستور کار استاندار جدید یزد قرار گیرد و مجدانه آن را دنبال کند.

نماینده پنج شهرستان استان یزد با اشاره به اینکه ظرفیت نیروی انسانی نیز از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان است، بیان کرد: در بحث علم آموزی ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد و لازم است تا درباره فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کاهش بیکاران در این قشر اقدام عاجلی صورت گیرد.

وی بهره‌مندی از نخبگان در راستای جلوگیری از خام فروشی معادن با مشارکت بخش خصوصی را راهی موثر در راستای کاهش نرخ بیکاری استان و ایجاد اشتغالزایی در استان دانست و گفت: افزایش تعرفه‌ ها بر روی صادرات یکی از کوتاه‌ترین را‌های ممانعت از خروج سرمایه‌های معدنی به صورت خام است و از سویی باید برای فرآوری مواد معدنی مشوق هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز