خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز تاکید کرد:

مدیریت شهری همسو با مدیریت بحران عمل کند/ کاهش آسیب‌ها و خسارت زلزله در سایه اقدامات پیشگیرانه و آموزش

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۰۰۳

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با عنوان اینکه چهار بحران اصلی زلزله، سیل، خشکسالی و آلودگی هوا در البرز، نگاه ویژه مدیران شهری را می‌طلبد، گفت: پیش‌بینی و پیشگیری از اولویت‌هاست و برای اولین گام و مهمترین اقدام، بحث آموزش است.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور امروز در همایش تخصصی وضعیت ریسک و راهبردهای مدیریت بحران زلزله، اظهار داشت: این همایش تخصصی به همت و تلاش اداره کل مدیریت بحران استانداری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج ، اداره آموزش شهرداری کرج و همکاری اداره راه و شهرسازی استان البرز با توجه به حساسیت امر زلزله در استان البرز تشکیل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به پدیده مهاجرپذیری و زلزله خیز بودن کرج، افزود: مجموعه سه میلیونی استان البرز و کلانشهری مثل کرج با 10 منطقه شهرداری که هرکدام حال و هوا و سازه های مختلفی دارد نگاه ویژه ای را می طلبد.

وی افزود: پیش‌بینی و پیشگیری از اولویت‌های ما در اداره کل مدیریت بحران است و مهمترین اقدام که می تواند چراغ راه ما باشد و آینده ای برای ما ترسیم کند بحث آموزش است، چرا که همه کسانی که می‌توانند در هنگام بحران با تخصص، تجربه و علم خود وارد عمل شوند و آسیب ها و چالش ها را کاهش دهند  قطعاً آموزش های لازم را دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: البرز دارای 355 روستا است که با اقدامات زیرساختی و پیشگیرانه می توان از ظرفیت دهیاران آموزش دیده به عنوان یک امدادگر، یک کانون امداد و یک مرکز امداد روستایی استفاده کرد.

مهرور با اشاره به تشکیل ستاد بحران شهرداری های استان، افزود: البرز دارای 17 شهر است و یکی از اولین استان‌هایی است که ستاد بحران را در شهرداری‌ها و در قالب چهار کارگروه تشکیل داد که از مهمترین مباحث این کارگروه های تخصصی، زلزله است.

وی افزود: چهار بحران اصلی استان البرز، زلزله، سیل، خشکسالی و آلودگی هواست که نگاه ویژه مدیران شهری را می طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: بحث مانور زلزله مورد تاکید ماست که بالا رفتن آمادگی برای مقابله با بحران و کاهش آسیب ها را به همراه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز