خبرگزاری کار ایران

در خوزستان صورت گرفت؛

شناسایی زیستگاه جدید سمندر امپراطور در ایذه

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۰۰

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه از شناسایی یک زیستگاه جدید از گونه در خطر انقراض سمندر امپراطور در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، عباس‌سلطانی گفت: بدنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر وجود یک گونه سمندر در منطقه رمه‌چر، کارشناسان اداره محیط زیست ایذه به منطقه اعزام و پس از گشت و کنترل در منطقه در چشمه آب تلخی در بافت گچی روستای اشکفت بابامیر، با کمک اهالی موفق به شناسایی زیستگاه جدیدی از گونه در خطر انقراض سمندر امپراطور شدند.
 
وی افزود: در این مرحله ۴ قطعه از این گونه کمیاب مشاهده و از آن‌ها عکس برداری انجام شد، اما به طور قطع تعداد آنها بیش از این تعداد است که باید تمهیدات لازم برای امنیت آنها انجام بگیرد.
 
سلطانی بیان کرد: سمندر امپراطور یک گونه در خطر انقراض است که به خاطر اینکه برای نخستین نام در لرستان رویت شد به نام سمندر لرستان نیز مشهور است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ادامه داد: پیش از این فقط در ۲ شهرستان دزفول و اندیکا زیستگاه این گونه سمندر شناسایی شده بود.
 
بر اساس این گزارش، سمندر امپراطور گونه‌ای از مارمولک رنگی است که در جنوب رشته کوه‌های زاگرس زندگی می‌کند، زیستگاه این گونه در استان‌های خوزستان و لرستان است، حیات این حیوان زیبا در خطر قرار دارد و جزو گونه‌های در خطر انقراض در فهرست اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN) قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز