خبرگزاری کار ایران

اکبری‌مقدم تاکید کرد:

لزوم وضع قوانین سخت‌گیرانه برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۲۲۸

معاون استاندار گیلان بر ضرورت وضع قوانین سخت‌گیرانه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی اوسط اکبری‌مقدم در دهمین جلسه شورای فنی استان گیلان که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی باید قوانین سخت‌گیرانه و در عین حال راهبری تدوین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به مشکلات بزرگ که در ساخت و سازهای فاقد سند مالکیت (نسقی) وجود دارد، افزود: عدم نظارت بر استحکام بنا و  مهندسی نبودن اجرا، این ساختمان‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به عدم کنترل کافی در جریان ساخت ابنیه و تاسیسات جدید با وجود وظایف قانونی شهرداری، نظام مهندسی و کنترل ساختمان در این بخش تصریح کرد: بیش از80 درصد ساختمان‌های جدیدالاحداث که در اطراف و مرکز شهر احداث شده‌اند در اثر حوادث غیرمترقبه تخریب می‌شوند.

علی اوسط اکبری‌مقدم بر لزوم توجه به قوانین و مقررات ایمنی ساختمان از سوی نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: اگر نظام مهندسی با مهندسان متخلف برخورد کند به یقین شاهد چالش در این بخش نخواهیم بود.

در این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با دستورات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز