خبرگزاری کار ایران

اسماعیل خلیلی خبر داد:

واگذاری ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به مؤسسات کاریابی

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۰۴۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در جلسه راه اندازی و آموزش کاریابی‌های منتخب برای امور اشتغال اتباع خارجی استان که با حضور معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، برگزار شد از واگذاری ساماندهی امور اشتغال اتباع خارجی به تعدادی از کاریابی‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل خلیلی در جلسه راه اندازی و آموزش کاریابی های منتخب برای امور اشتغال اتباع خارجی استان با اشاره به حضور اتباع خارجی در البرز، گفت : استان البرز یکی از استانهای پر مشغله در امور اتباع خارجی م ودر این راستا تاکنون حدود 60 هزار نفر از اتباع خارجی در البرز شناسایی گردیده اند که بخشی از آنها دارای گذرنامه و بخشی نیز دارای کارت آمایش است.

وی همچنین در خصوص دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی گفت : در دفاتر کفالت واقامت اتباع خارجی امور مرتبط با کارت آمایش، تمدیدگذرنامه  ومراودات اتباع خارجی در ایران انجام می‌پذیرد و ساماندهی اتباع، شناسایی و نظام مند کردن آنها نیز بر عهده وزارت کشور و دفاتر کفالت است.

خلیلی در خصوص واگذاری و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به موسسات کاریابیها توضیحاتی ارائه نموده و اظهار داشت: بر اساس مواد 120 تا 129 قانون کار وظیفه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی بر عهده وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی است. همچنین بر اساس ماده 20 آئین ‌‌‌‌نامه اجرایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌ ‌های غیر دولتی ، کاریابی هایی برای ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استانهای کشور تعیین و اتباع خارجی که در دفاتر کفالت شناسایی ودارای مجوزهای قانونی حضور و کار در کشور می باشند می توانند برای امور اشتغال خود به این کاریابیها مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز خاطر نشان کرد: هدف از واگذاری اشتغال اتباع خارجی به تعدادی از دفاتر کاریابی در البرز؛ ساماندهی و نظام مند کردن اشتغال اتباع خارجی دارای مجوز قانونی و مقابله با اشتغال غیرقانونی آنان ومشکلات در این خصوص در استان است که با نظارت جدی این اداره کل و تعامل موثر با نهادهای نظارتی مربوطه استان اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف این طرح آن است که کارفرمایان موظف گردند برای استفاده  از نیروی کار اتباع خارجی فقط از افرادی استفاده نمایند که دارای مجوزهای قانونی لازم برای اشتغال و اقامت در ایران باشند و در این راستا  با این کارگران تبعه خارجی مجوز دار نیز در صورت حوادث ناشی از کار و یا برخورداری از مزایا مانند کارگران مشمول قانون کار ایرانی رفتار می گردد.

خلیلی در ادامه عنوان داشت: با بررسی های بعمل آمده در حال حاضر مقرر گردید 4 کاریابی در مناطقی از استان البرز امور اشتغال اتباع خارجی را عهده دار گردند و از مدیران این مراکز کاریابی انتظار می رود با حساسیت و دقت نظر کامل و با هماهنگی کامل با این اداره کل و نیز سایر نهادهای نظارتی مرتبط استانی در خصوص مسائل هویتی این افراد برای اشتغال آنان اقدام نمایند.

بهمن عباسی، معاون اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی نیز در ادامه جلسه به تشریح مقررات اشتغال اتباع خارجی و نکات کلیدی آموزش در این خصوص برای مدیران کاریابی های تعیین شده استان پرداخت و گفت: از آنجاکه استان البرز از استانهای شاخص وکلیدی در بحث اتباع خارجی است این جلسه به منظور اجرایی نمودن آئین نامه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیردولتی در راستای اشتغال اتباع خارجی و نیز وظایف ذاتی این وزارتخانه در بحث اشتغال اتباع برگزار شد و انتظار می رود کاریابی‌های منتخب با هماهنگی لازم با مدیرکل محترم استان این مهم را بصورت شایسته اجرایی کنند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز