خبرگزاری کار ایران

به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش؛

همایش معتمدان و ریش‌سفیدان در آبدان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۰۱۰

به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش، همایش معتمدان و ریش سفیدان آبدان در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی نوشاد رئیس دادگستری شهرستان آبدان در این همایش معتمدان و ریش سفیدان گفت:هدف از برگزاری این همایش استفاده از ظرفیت بالای ریش سفیدان و معتمدان در مناطق مختلف شهرستان است.
 
وی افزود: ریش‌سفیدان، معتمدان و متنفذان قومی و مذهبی نقش موثری در حرکت مردم به سوی کاهش آسیب‌های اجتماعی و درگیری‌های قومی و مباحث امنیتی دارند.
 
رئیس دادگستری شهرستان دیر عنوان کرد: قرار گرفتن در مسیر صلح و سازش و ارتقای فرهنگ داوری در جامعه توسط معتمدان و ریش سفیدان در جلوگیری از کج روی‌ها و ناملایمات می‌توانند نقشی تاثیر گذار داشته باشند.
 
وی افزود: امروز در دستگاه قضایی شهرستان دیر این فضا ایجاد شده است که شهروندان عزیز بدون هیچ دغدغه و نگرانی و بدون هیچ وقت قبلی در اتاق همکاران و قضات شهرستان حاضر می شوند و مشکلات خود را مطرح می‌کنند.


 همایش معتمدان و ریش‌سفیدان در  آبدان برگزار شد

نوشاد ادامه داد: دستگاه قضایی شهرستان این آمادگی را نیز دارد که برای از بین بردن اختلافات خانوادگی به محله و خانه‌های مردم بیاید و مشکلات را با حضور معتمدان حل و فصل کند و امیدواریم این نشست‌ها هر سه ماه در بخش‌ها برگزار شود تا شاهد ارتباط و تعامل هرچه بهتر با مردم باشیم.

بخشدار آبدان نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش‌سفیدان تاکید کرد و اظهار داشت: باید فرهنگ پیشگیری از جرم با مشارکت مردم ترویج شود.
 
ابوالحسن گنخکی با اشاره به حجم مراجعات زیاد مردم به مراجع قضایی گفت: استفاده از ظرفیت معتمدین محلی می‌تواند به حل اختلافات خانوادگی و ایجاد فضای همدلی و اتحاد در جامعه کمک کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز