خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرداد:

50 درصد گیلانی‌ها تغذیه ناسالم دارند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۹۸۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: در گیلان، زنان 55 درصد و مردان 50 درصد از رژیم غذایی ناسالم (خوردن کمتر از 5 واحد خدمت ترکیبی از میوه ها و سبزیجات در روز) برخوردار هستند.

به گزارش ایلنا، محمد عباسی در نشست کارگاه سلامت و امنیت غذایی استان با ارایه گزارشی جامع از غربالگری بیماری‌های غیرواگیر و اجرای Ncd در استان، گفت: بیماری‌های غیر واگیر دغدغه جهانی بوده و پیشگیری از این بیمارها اولویت جهانی است.
 
وی با بیان این که فشار خون، دیابت و چاقی از عوامل موثر بر افزایش بیماری‌های قلبی عروقی است، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در استان گیلان زنان  32.8 درصد و مردان 26 درصد دچار فشار خون هستند و این رقم از میانگین کشوری که 27 درصد است بیشتر است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بالغ بر 35 درصد زنان و 17 درصد مردان گیلانی نیز دچار چاقی هستند که این رقم نیز از میانگین کشوری که 23 درصد، بالاتر است.
 
عباسی با اشاره به دیابت و عوارضی که این بیماری با خود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه 12.7 درصد زنان و 8 درصد مردان گیلانی نیز به دیابت مبتلا هستند و تعداد زنان دیابتی از میانگین کشوری که 9.5 درصد است نیز بیشتر است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یادآور شد: در گیلان، زنان 55 درصد و مردان 50 درصد از رژیم غذایی ناسالم(خوردن کمتر از 5 واحد خدمت ترکیبی از میوه‌ها و سبزیجات در روز) برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز