خبرگزاری کار ایران

راستگو در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد ؛

انتقاد از عدم پرداخت بسته حمایتی دولت به کارگران/ مسئولان صدای کارگران را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۶۲۷

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه بسته حمایتی که دولت برای کارگران در نظر گرفته به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند راهگشای مشکلات آنها باشد بیان کرد: شاید در شرایط فعلی خانواده‌هایی باشند که با دریافت این مبلغ بتوانند گوشه ای از مشکلات خود را حل کنند اما در واقعیت پرداخت این مبلغ تنها نقش مسکن را برای خانواده‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس با بیان اینکه صحبت‌هایی که مسئولان درباره مشکلات کارگران در بسیاری از محافل می‌زنند جنبه عملی ندارد و با عملکردشان زمین تا آسمان تفاوت دارد گفت: اگرچه کارگران و جامعه کارگری در بعد از انقلاب  با تمام مشکلاتی که داشته‌اند همیشه همراه و همسو با نظام و انقلاب بوده‌اند بنابراین از دولتمردان انتظار داریم صدای این بخش از جامعه را  جدی گرفته و بشنوند.

علی راستگو از عدم پرداخت بسته های حمایتی دولت به جامعه کارگری انتقاد کرد و افزود: دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کارگران قرار شده که بسته‌های حمایتی در اختیار آنها قرار دهد که با بررسی از این بخش می‌بینیم که این حمایت‌ها به  افراد و اقشاری مانند کمیته امداد، بهزیستی کارمندانی که حقوق آنها کمتر از سه میلیون است و ..... پرداخت شده این در حالی است که این طرح تاکنون به جامعه کارگری که آغاز کننده و پیگیر این طرح بود پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه بیش از 3 میلیون نفر کارگر بازنشسته در کشور وجود دارد ادامه داد: تعداد 140 هزار نفر از این تعداد در استان فارس حضور دارند و این در حالی است که با وجود صحبت‌هایی که مسئولان روزانه در محافلی مانند رسانه‌ها رادیو و تلویزیون  مبنی بر پرداخت بسته های حمایتی به کارگران انجام می‌دهند اما تا این لحظه هنوز این رقم به جامعه کارگری تعلق نگرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان فارس بیان کرد: طبق پیگیری‌هایی که انجام دادیم دولت برای واریز بسته‌های حمایتی یک لیستی را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده و در ادامه یک مبلغی هم به حساب سازمان واریز کرده‌اند اما این مبلغ به گونه‌ای نبوده که سازمان تامین اجتماعی بتواند به تمام کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی بپردازد.

راستگو تصریح کرد: شرایط بد اقتصادی امروزه باعث شده که جامعه کارگری با مشکلاتی عدیده‌ای مواجه شود و به دلیل کاهش نقدینگی که در میان این قشر ایجاد شده است آنها همواره چشم انتظار 200 هزار تومان بسته حمایتی از سوی دولت هستند.

به گفته او پرداخت بسته‌های حمایتی حق تمام افرادی است که حقوق آنها کمتر از سه میلیون تومان است.

وی در ادامه از تحقق نیافتن وعده‌های دولت به کارگران گلایه کرد و افزود: عملیاتی نشدن وعده‌هایی که دولت به مردم داده باعث شده که ما نتوانیم دیگر به چشم کارگران نگاه کنیم و همواره از دولت خواستاریم که به حرف های خود جامه عمل بپوشانند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان فارس تصریح کرد: مقرر شده دولت تا عید نوروز در سه مقطع مبلغ 200 هزار تومان در قالب بسته های حمایتی به بازنشستگان بپردازد که این بخش هنوز به بازنشستگان و شاغلان کارگری پرداخت نشده است.

 حقوق بیش از 70 درصد بازنشسته های کارگران و تامین اجتماعی حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است .  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز