خبرگزاری کار ایران

اداره جهادکشاورزی استان مرکزی هشدار داد:

باغداران مراقب سرمازدگی محصولات‌شان باشند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۴۷۲

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی به باغداران و گلخانه داران درباره سرمازدگی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر زارعی گفت: باتوجه به بارش برف و احتمال سرمازدگی نیاز هست که باغداران و گلخانه داران نسبت به راه‌های پیشگیری از سرما‌زدگی اقدام کنند تا محصولات باغات و گلخانه‌ها آسیب نبیند.

وی افزود: باغداران می‌توانند با استفاده از ارقام دیرگل، استفاده از بخاری باغی، آبیاری غرقابی، استفاده از مالچ، سوزاندن کاه و کلش و ایجاد دود در باغات و بستن تنه درختان با پلاستیک و یا رنگ کردن تنه درختان با رنگ سفید لاتکس و جلوگیری از ترک خوردن تنه درخت مانع از سرمازدگی درختان در باغ‌ها شوند.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: گلخانه‌داران هم می‌توانند با تعمیر و آماده سازی بخاری و یا وسایل گرمایشی داخل گلخانه و بستن هرگونه پارگی پلاستیک و یا هر نوع پوشش دیگر گلخانه باعث جلوگیری از سرمازدگی در گلخانه‌ها شود.

زارعی ادامه داد: سطح باغات استان مرکزی ۶۹ هزار هکتار و سطح گلخانه‌ها ۵۷۰ هکتار است که توصیه می‌شود تمامی کشاورزان و باغداران و گلخانه داران نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت خسارت براثر سرمازدگی بتوانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز