خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

افتتاح 22 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۲۴۳

شهردار شیراز تاکید کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر ۲۲ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، اسکندرپور با اشاره به رویکرد انسان محور مجموعه مدیریت شهری گفت: هم اکنون هشت کیلومتر از مسیر دوچرخه سواری کلانشهر شیراز در حال اجرا است و طبق برنامه ریزی های انجام شده، ۲۲ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

وی افزود: امروزه استفاده از دوچرخه به خصوص در شهرهای بزرگ یک ضرورت محسوب می شود و شهرداری شیراز نیز با ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری، زمینه استفاده شهروندان از دوچرخه را در سطح شهر فراهم می کند. 

شهردار شیراز با بیان اینکه ممکن است در روند اجرای مسیرهای ویژه دوچرخه سواری برخی از کسبه نسبت به از دست دادن جای پارک خودرو مقابل واحد تجاری شان معترض شوند، اظهار داشت: فضای عمومی مقابل مکان های تجاری مربوط به تمامی شهروندان و شهر است و نباید به عنوان پارکینگ های کناره در اختیار یک فرد یا مجموعه قرار بگیرد.

اسکندرپور با تاکید بر اینکه شهر باید برای شهروندان ساخته شود و نه خودروها، تصریح کرد: خیابان ها و معابر مسیری برای استفاده شهروندان و روان سازی ترافیک است و ایجاد خیابان با هزینه بالا و سپس تبدیل آن به پارکینگ کناره یک ظلم به شهر محسوب می شود، لذا می توان با ساخت مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در کنار معابر فرصت حضور هر چه بیشتر شهروندان در سطح شهر را فراهم کرد.

زوربخش، معاون وحمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۰ کیلومتر از مسیر دوچرخه سواری شهر شیراز در راستای تحقق شعار شهر انسان محور مورد مطالعه قرار گرفته که ۲۲ کیلومتر از این مسیر به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به نصب دوربین های پلاک خوان در مسیر ویژه دوچرخه سواری ابراز داشت: خودروها و موتورسیکلت های متخلفی که وارد این مسیر شوند، قاطعانه جریمه خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: به شهروندان این نوید را می دهم که در بوستان جنت پیست دوچرخه سواری حرفه ای به مساحت سه هزار مترمربع در حال احداث است و تلاش داریم این پیست در سال جدید به بهره برداری برسد.

زوربخش با بیان اینکه سیستم دوچرخه سواری سیستمی انسان محور و تامین کننده سلامت، نشاط اجتماعی و هوای پاک است، عنوان کرد: تلاش داریم شیراز به شهر پایلوت دوچرخه سواری در سطح کشور تبدیل شود و با حمایت شهروندان بتوانیم فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل را نهادینه کنیم لذا از شهروندان تقاضا می کنم با انتخاب دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل و افزایش مشارکت و حضور در مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، نقشی مهم در کاهش تردد خودروهای شخصی و تک سرنشین در سطح شهر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز