خبرگزاری کار ایران

با حضور آذری جهرمی؛

از سه پروژه هوشمند شهری در مشهد رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۰۷۵

وزیر ارتباطات با حضور در نمایشگاه شهر هوشمند مشهد از سه پروژه هوشمند شهری رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سه پروژه کیف پول شهروندی ، سامانه شفافیت و پلت فرم داده های باز شهری رونمایی شد.

آذری جهرمی با حضور در نمایشگاه شهر هوشمند گفت: شهر مشهد ویترین جمهوری اسلامی است و بخش زیادی از توریست ها با هدف زیارت ابتدا وارد مشهد می شوند، لذا تصویری که در ذهن برای اولین بار از مشهد دارند معادل ایران است به همین دلیل هوشمند شدن شهر مشهد اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: مدیریت شهری هوشمند یکی از حوزه‌های اشتغال‌زا است و مشهد با وجود استار آپ‌های موفق نشان داده ظرفیت خوبی از نظر نیروی انسانی و زیرساخت ها در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از اهداف هوشمند سازی شفافیت است که این اتفاق میمون و مبارکی است که با راه اندازی سامانه ای جهت شفاف سازی در شهرداری مشهد توسط شورای شهر مشهد برآن تاکید و توسط مدیریت شهری مشهد اجرایی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات افزود: هوشمند سازی مدیریت شهری با تصدی گری مجموعه مدیریت شهری  به جایی نمی رسد و رانت و انحصار در پروژهای شهری مخالف هوشمند سازی است لذا باید آن دسته از کارها که حاکمیتی نیست در حوزه های اقتصادی به صورت رقابتی در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی گفت: اگر به مشهد آمدم بخاطر کار مهمی بود که در راستای هوشمند سازی این شهر با در اختیار گذاشتن یازده میلیار رکورد اطلاعات از طریق دیتا در دسترس مردم است که کار بزرگی است که این کار شورا و شهردار مشهد قابل تقدیر است زیرا این اقدام زمینه ای بزرگ برای جوانان جهت ایجاد شهر هوشمند است.

آذری جهرمی در پایان گفت : با توجه به زیرساخت‌های مشهد در نظر داریم در چهل سالگی انقلاب اولین پارک اقتصادی دیجیتال را در شهر مشهد راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز