خبرگزاری کار ایران

عصر امروز؛

طوفان با سرعت ۷۲ کیلومتر یزد را درنوردید/ریزگردها به ده برابر حد مجاز رسید

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۰۵۶

عصر پنجشبنه طوفانی با سرعت 72 کیلومتر به استان یزد وارد و باعث شد ریزگردها به ده برابر حد مجاز برسند.

به گزارش ایلنا، این طوفان از عصر پنجشنبه شروع به وزیدن کرد و موجب کاهش دید افقی در جاده‌های استان شد. گزارش‌ها از تاثیر این طوفان بر کل نواحی استان یزد خبر می‌دهند.

این درحالی است که اطلاعات سامانه آنلاین پایش کیفی محیط زیست هم آلایندگی ریزگردها را در یزد در مرحله خطرناک قرار داد.

بر اساس اطلاعات این سامانه، در شهرستان بافق، میزان غلظت ۹برابر حد استاندارد، وضعیت کیفی هوا در محدوده خطرناک قرار گرفت.

در شهر یزد هم میزان غلظت 10 برابر حد استاندارد، وضعیت کیفی هوا در محدوده خطرناک قرار گرفت. با این شرایط هیچ یک از نهادهای مرتبط، به مردم برای گذر از این شرایط هشدار لازم را نداده‌اند.

برخی گزارش های مردمی حاکی است کاهش دید افقی موجب بروز سوانح رانندگی شده که در یکی از این موارد، برخورد خودرو با گله گوسفند در جاده هرات در شهرستان خاتم، چندین راس گوسفند، تلف شدند. برخی سوانج دیگر نیز در سایر مناطق گزارش شده است.

همچنین این طوفان موجب بسته شدن محور خاتم - مروست در مدوده خاتم هرابرجان شد که با حضور عوامل راهنمایی و رانندگی و راهداری مسیر مسدود و خودروها از مسیرهای جایگزین راهنمایی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز