خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

زمان رسیدگی به پرونده‌های دادگاه‌ها کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۶۵۱

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با انتقاد از تاخیر در روند رسیدگی به پرونده‌ها افزود: در کشور ما رسیدگی به یک پرونده ممکن است 4 سال طول بکشد که باید زمان رسیدگی به پرونده‌های دادگاه‌ها با کاهش آنها به واسطه طرح شدن دعوی در موسسات داوری کاهش یابد.

به گزارش ایلنا ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در همایش استانی مدیریت فرآیند داوری با بیان اینکه نظام داوری با حمایت قوه قضائیه در جامعه نهادینه شود گفت: بارها در قوانین به صورت پراکنده از داوری، کیفیت داوری، چگونگی داوری و انتخاب داور صحبت شده و 49 ماده قوانین آئین دادرسی به آئین داوری اختصاص یافته است.

محمدباقر الفت افزود: اگرچه حجم زیادی از قانون کشور ما به داوری اختصاص داده شده اما عدم استفاده از این مهم امری است که جای تامل و بررسی دارد.

وی بیان کرد: مردم یک درصد از میانجیگری و داوری و طرح دعوی در موسسات داوری استفاده می‌کنند و این در حالیست که استان فارس و شیراز در این زمینه پیشرو است و در تلاش است داوری را در جامعه نهادینه کند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه داوری پیشینه طولانی در جامعه ما دارد ادامه داد:  به زمانی باز می‌گردد که تجار دچار اختلاف می‌شدند و از داوری برای حل و فصل مشکلات خود استفاده می‌کردند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: قانون تجارت در کشور ما نه تنها کامل نیست بلکه از قانون ناقصی از فرانسه کپی شده که از سال 1312 تاکنون تغییر نکرده است و نمی‌تواند مبنای خوبی برای تصمیم‌گیری در این زمینه باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز