خبرگزاری کار ایران

دبیر اتاق تعاون اصفهان:

از مزایای صنعت نساجی در ایران غافلیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۶۳۷

دبیر اتاق تعاون اصفهان گفت: نیروی کار ارزان، منابع ارزی ارزان قیمت، نیروی تحصیل کرده، موقعیت مکانی مناسب، بازار گسترده داخلی و منطقه‌ای از مزیت‌های کشور در صنعت نساجی است که از آنها غافل هستیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد حسن تبریزیان ادامه داد: صنعت نساجی در ایران متناسب با مزیت‌های نسبی آن در کشور، مورد توجه قرار نگرفته و با وجود آنکه صنعت نساجی در کشورهای مختلف، به عنوان بخش اشتغالزا و ارزآور به شمار می‌آید، این صنعت در ایران مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به قدمت و سابقه طولانی صنعت نساجی در کشور، بررسی مشکلات این حوزه، یافتن راهکارهای لازم برای حل آنها را اقدامی ضروری دانست و تصریح کرد: این صنعت ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد. در سطح دنیا صنعت نساجی به عنوان یکی از صنایع پرسود و اشتغال‌زا شناخته می‌شود اما در ایران به ظرفیت‌های این صنعت توجه لازم نمی‌شود.

دبیر اتاق تعاون اصفهان تصریح کرد: با توجه به وجود شورای گفت و گوی فعال در استان و روابط سازنده‌ای که بین اتاق تعاون ایران و دولت محترم وجود دارد، می‌توان از پتانسیل‌های این بخش برای پیگیری و رفع موانع قانونی در صنعت نساجی استفاده کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای آسیب‌شناسی وضعیت صنعت نساجی گفت: در این حوزه تشکل‌های فعال می‌توانند به کمک اتاق تعاون بیایند تا مطالعه دقیقی در مورد وضعیت این صنعت انجام شود. زمانی که مشکل و چالش موجود را ریشه‌یابی کنیم، می‌توانیم راهکارهای مناسبی برای آن ارائه دهیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز