خبرگزاری کار ایران

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تأکید کرد:

صنایع کوچک و متوسط نجات‌دهنده اقتصاد کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۴۱۶

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأکید کرد: معتقدیم صنایع کوچک و متوسط می‌توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی سیدهاشمی که در آیین بهره‌برداری از طرح مشارکتی توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مهدی‌شهر با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه‌ شهرستان سمنان، استاندار سمنان، مدیرعامل بنیاد برکت، فرماندار و امام‌جمعه‌ مهدی‌شهر و جمعی از مسئولان استانی سخن می‌گفت، افزود: سیاست کلی و اصولی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) توجه به صنایع کوچک و متوسط است، چرا که این صنایع، مردم‌محور بوده و می‌توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.

وی تأکید کرد: کمک به توسعه‌ صنایع کوچک و متوسط، ایران را از حیث تولیدات داخلی تقویت و موجب افتخار کشور می‌شود.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به این‌که امروز شاهد بهره‌برداری از یک واحد تولیدی توانمند هستیم، اظهار امیدواری کرد که به زودی فاز دوم گروه صنعتی ساتراپ راه‌اندازی شود.

دکتر سیدهاشمی توجه ویژه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به کارآفرینان و اشتغال‌زایی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما آن‌چنان که باید و شاید به کارآفرینان بها داده نمی‌شود، اما ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، قدردانی ویژه از کارآفرینان و تعامل و مساعدت با آن‌ها را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به واردات سالانه‌ دستکش‌های صنعتی از کشورهایی نظیر مالزی و کره، عنوان کرد: با راه‌اندازی کارخانه‌ی ساتراپ مهدی‌شهر و واحد‌های این‌چنینی، می‌توان در این زمینه خودکفا شد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به از تحصیل بازماندن تعدادی از دانش‌آموزان در مناطق محروم افزود: با کمک و حمایت ستاد توانستیم به این دانش‌آموزان برای ادامه‌ تحصیل کمک کنیم.

وی از توزیع 300 هزار بسته نوشت‌افزار در مناطق محروم توسط این ستاد خبر داد و گفت: همچنین پکیج‌های سلامت، ورزشی و تربیت بدنی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دانش‌آموزان مناطق کم‌تر برخوردار ارایه می‌شود.

دکتر سیدهاشمی تقبل هزینه‌های درمان کودکان ناشنوا و زوج‌های نابارور در مناطق محروم را از دیگر خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برشمرد.

کارآفرینی در شرایط فعلی خطیر است

در ادامه، استاندار سمنان با تأکید بر این نکته که حضور بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همه‌ عرصه‌ها همراه با برکت بوده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور که همه به دنبال تثبیت اشتغال هستند، ایجاد و افزایش کارآفرینی، امری خطیر و حساس است که از سوی بنیاد برکت در مناطق محروم کشور انجام می‌شود.

مهندس علیرضا آشناگر خواستار حضور پررنگ‌تر و فعالیت بیش‌تر و گسترده‌تر بنیاد برکت در استان سمنان شد و گفت: امیدواریم بنیاد برکت در بحث اشتغال‌زایی به‌خصوص در مناطق محروم استان بیش‌تر ورود کند.

وی از اعلام آمادگی استانداری سمنان برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری در زمینه‌‌ محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی خبر داد و اظهار امیدواری کرد راه‌اندازی فاز دوم واحد تولیدی ساتراپ، منجر به توانمندی اقتصادی و اجتماعی مهدی‌شهر شود.

مهندس آشناگر با تأکید بر این مهم که توسعه‌‌ هر استان باید براساس مزیت‌های همان استان انجام شود، ادامه داد: شهرستان مهدی‌شهر با توجه به اقلیم مناسب و مردمان صمیمی که از آن‌ها برخوردار است، می‌تواند یکی از قطب‌ها و مقاصد گردشگری استان سمنان باشد.

صنایع کوچک و متوسط نجات‌دهنده اقتصاد کشور هستند

ایجاد ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در کشور

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: در ۱۱ سالی که از تأسیس بنیاد برکت با عنایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب می‌گذرد، شاهد اثرات اقدامات این بنیاد در زمینه‌ محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و پیشرفت در مناطق محروم هستیم.

مهندس سعید جعفری در تشریح برخی از اقدامات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: بنیاد تا به امروز ۹۱ هزار میلیارد ریال در ۳۵ هزار و پانصد پروژه سرمایه‌گذاری کرده که از این تعداد، ۱۴ هزار پروژه به پایان رسیده و ۲۱ هزار پروژه‌ی‌ دیگر در دست اقدام است.

وی در ادامه متذکر شد: شاید بنیاد برکت بیش‌تر به عنوان یک نهاد مدرسه‌ساز در جامه شناخته ‌شود اما در واقع این‌گونه نیست و بنیاد در حوزه‌هایی مختلفی هم‌چون اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی، ساخت مساجد و مراکز فرهنگی و خانه‌های عالم، احداث مراکز بهداشت و درمان، ساخت و تکمیل بیمارستان و مراکز درمان سرطان، انجام امور عمرانی و زیربنایی، ارایه‌ی خدمات بیمه‌ای، حمایت مالی و معنوی از ایتام، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و ... حضور و فعالیت مؤثر دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: تا به امروز ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم و ۲۵۰۰ روستا را به‌طور کامل تحت پوشش قرار داده‌ایم.

مهندس جعفری با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در استان سمنان ادامه داد: ۳۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال را در استان انجام داده‌ایم و یا در دست اجرا داریم. با مشارکت در شش واحد تولیدی، ۲۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده و سپس از چهار واحد خارج شده‌ایم و آن‌ها را به کارآفرینان محلی واگذار کرده‌ایم.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال‌آفرینی مستقیم برای ۴۷ نفر و غیرمستقیم برای بیش از ۱۸۸ نفر در کارخانه‌ی ساتراپ مهدی‌شهر تأکید کرد: با راه‌اندازی فاز ۲ و گسترش پروژه، ۹۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق این بنیاد در استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۹ مدرسه با ۱۴۰ کلاس درس و ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه در استان احداث شده است. هم‌چنین در قالب طرح برکت خانواده، ۱۱ زوج که مشکل ناباروری دارند، تحت پوشش حمایتی قرار گرفته‌اند. از ۵۲۱ کودک یتیم نیز در استان حمایت می‌شود و به ۳۸۵ متقاضی هم وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی از مشارکت بنیاد برکت در تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۱۶۴ تخت‌خوابی  گرمسار خبر داد و گفت: حدود ۲۵۰ ظرفیت اشتغال‌زایی را در شهرهای گرمسار و آرادان در دست اجرا داریم که ۱۵۰ فرصت شغلی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

پس از این مراسم، دکتر سیدهاشمی و هیات همراه با دو خانواده‌ معظم شهید دفاع مقدس و شهید مدافع حرم دیدار و از ایشان تجلیل به عمل آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز