خبرگزاری کار ایران

فرماندار اشتهارد:

شهرک صنعتی اشتهارد نیازمند گمرک ویژه است/تولیدکنندگان قطعات خودرو، طلب ۵۰ میلیاردی دارند

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۲۴۵

فرماندار اشتهارد با تاکید بر ضرورت ایجاد گمرک در اشتهارد، گفت: استقرار گمرگ در شهرک صنعتی اشتهارد حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کردی امروز در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان اشتهارد، اظهار داشت: حدود ۲ هزار واحد تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد، کوثر و امید البرز می تواند این شهرستان را در کشور و استان البرز، شاخص کند.

وی افزود: شهرستان اشتهارد جمعیتی بالغ بر ۳۸ هزار نفر دارد که ۳۰ هزار نفر در نقطه مرکزی و ۸ هزار نفر در بخش پلنگ آباد زندگی می کنند.

کردی با عنوان اینکه مرکز مشخص شده اشتهارد با توجه به سنوات گذشته، پلنگ آباد است، ادامه داد: حمایت های مالیاتی کمتر توسعه یافته با توجه به اختلاف مرز پلنگ آباد و اشتهارد، حذف شد و این موضوع باعث شد به دلیل حذف بعضی اعتبارات به صنعتگران خساراتی وارد شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار واحد صنعتی در اشتهارد وجود دارد، افزود: در اشتهارد اولویت با تولیدکنندگان قطعات خودرو است که بالغ بر ۲۵ واحد در این شهرستان وجود دارد و با وجودی که یکی از این  واحدها حدود ۵۰ میلیارد تومان از دو کارخانه ایران خودرو و سایپا طلبکار است برای دریافت ۱ تا ۲ میلیارد تسهیلات در نوبت بانکی هستند.

فرماندار اشتهارد با تاکید بر ضرورت ایجاد گمرک در اشتهارد، گفت: استقرار گمرگ در شهرک صنعتی اشتهارد حائز اهمیت است زیرا صنعتگران این شهرستان برای امور گمرکی خود به شهریار،جلفا و دیگر استانها مراجعه می کنند و ما حاضر هستیم هرگونه امکانات اقتصادی به جز تامین نیروی انسانی را برای راه اندازی و استارت منطقه ویݫه گمرکی در این شهرستان انجام دهیم.

کردی با بیان اینکه مشکل اشتهارد، نبود پرونده های مالیاتی در این استان است، عنوان کرد: تمام پرونده های مالیاتی این شهرستان به کرج انتقال یافته است و طبق دستور العمل باید پرونده های مالیاتی شهرستان در همان شهرستان پیگیری شود اما تمام پرونده های مالیاتی ما به کرج انتقال یافته و مراجعه کنندگان ما باید این راه طولانی برای دنبال کردن کارهای مالیاتی خود تا کرج بروند با این حساب که در ۹ ماه امسال مسیر اشتهارد به دلیل خطرناک بودن جاده ۳۵ کشته داده است.

وی با عنوان اینکه شهرک صنعتی اشتهارد بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از واحدهای صنعتی البرز را شامل می شود، ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، شاید صنایع بزرگ مقاومت کنند اما اگر مشکلات اقتصادی شهرک های صنعتی برطرف نشود، صنایع کوچک دچار آسیب جدی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز