خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه آهن یزد خبر داد؛

تغییر ساعت ورود قطار یزد به تهران/ پیشرفت 85 درصدی پروژه دوخطی بافق به زرین شهر

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۲۹

مدیرکل راه آهن یزد با اشاره به انتقادات مردمی درباره ساعات تردد و ورود قطارهای مبدا یزد-تهران گفت: ساعت ورود قطار یزد - تهران تغییر یافت و 3 ساعت دیرتر از همیشه به تهران می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمصطفی داوودی پیش از ظهر امروز در نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد و دستگاه های حمل و نقلی استان با خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین پروژه خطوط ریلی استان یزد، پروژه دو خطه کردن بافق به زرین شهر است که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این مسیر 500 کیلومتر است و نیمی از آن در استان یزد قرار دارد ادامه داد: مسیری که در استان یزد است دو برابر استان اصفهان پیشرفت داشته و 60 کیلومتر آن در دهه فجر بهره برداری می شود.

مدیرکل راه آهن یزد با بیان اینکه بیش از 4 برابر امکانات خدمات می دهیم اضافه کرد: هزار کیلومتر خط ریلی در استان داریم و 7 درصد از خطوط ریلی کشور در یزد است که 30 درصد عملیات ریلی کشور در یزد انجام می شود.

وی مقدار خطوط ریلی در دست احداث در استان یزد را 550 کیلومتر اعلام کرد و افزود: همچنین 300 کیلومتر خط در مسیر دیگری از استان یزد در دست احداث است که اجرای این خطوط به اعتبارات سنگین و قابل توجهی نیاز دارد.

داوودی مقدار اعتبار مورد نیاز برای هر کیلومتر از خطوط ریلی را شش میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر با خطوط موجود در استان 14 میلیون تن بارگیری و سه میلیون تن تخلیه انجام می شود که 17 میلیون تن به لحاظ اقتصادی از طریق راه آهن به استان کمک شده و برای حمل مواد معدنی اقدام شده است.

وی همچنین از رشد 12 درصدی نسبت به سال 96 در زمینه جابجایی بار خبر داد و اظهار داشت: همچنین در سال جاری 4 میلیون مسافر از خطوط ریلی یزد استفاده کرده اند.

مدیرکل راه آهن یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تغییر ساعت حرکت قطار مسافری یزد به تهران خبر داد و عنوان کرد: با توجه به انتقادات مردم در خصوص ساعت نامناسب ورود قطار یزد به تهران در ساعت 4 صبح، این زمان تغییر یافت.

وی با بیان اینکه این ساعت مشکلاتی را برای مسافران داشت لذا با پیگیری های انجام شده قطار های از مبدا یزد به تهران که 8 شب حرکت می کرد، 10 شب حرکت می کند و 7 صبح به تهران می رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز