خبرگزاری کار ایران

دبیر همایش شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم:

شاهنامه، شیرازه فرهنگی کشورهای حوزه جاده ابریشم است

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۲۱

دبیر همایش شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم گفت: در این همایش تلاش می‌شود پیام صلح آمیز جهانی را از دل شاهنامه به جهانیان عرضه ‌کنیم.

به گزارش ایلنا از مشهد ، جعفر یاحقی با بیان این مطلب در نشست خبری نمایندگان شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: مسیر ابریشم در فضای شاهنامه شناخته شده است. شاهنامه شیرازه فرهنگی است که مناطق مختلفی از شرق تا غرب آسیا را پوشش داده و به هم متصل کرده است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده هم آوایی فرهنگ‌های مختلف در همایش مطرح شود. به همین جهت استفاده از شاهنامه به این منظور مورد تایید قرار گرفت. در این همایش تلاش می‌شود پیام صلح آمیز جهانی را از دل شاهنامه به جهانیان عرضه ‌کنیم.

وی با اشاره به دعوت از نمایندگان فرهنگی کشورهای مختلف در حوزه جاده ابریشم برای شرکت در این همایش، گفت: همایش امسال از این لحاظ گسترده تر و دارای غنای بیشتر خواهد بود.

یاحقی ادامه داد: در نیمه دوم اردیبهشت که زمان برگزاری همایش است از 2 شخصیت ملی و جهانی دعوت به عمل می آید. ضمن اینکه ختم همایش نیز در روز 28 اردیبشهت ماه 98 روز خیام برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز