خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

مشکل تامین داروی بیماران خاص استان رفع می شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۴۵۶

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از راه‌اندازی داروخانه خاص هلال احمر استقبال می‌کنیم و مشکلی برای صدور مجوز آن وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از لرستان، دکتر رضا سپهوند عنوان کرد: از زمان شروع طرح تحول نظام سلامت تا پایان شش ماه اول سالجاری اعتباری بالغ بر پنجاه و هفت میلیارد ریال در قالب یارانه دارو به بیماران خاص به ویژه بیماران شیمی درمانی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: این اعتبار در 23456 با مراجعه در طی این مدت برای بیماران در نظر گرفته شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در شرایطی که بار تأمین هزینه ی داروهای خاص آن فقط بر دوش دانشگاه علوم پزشکی لرستان است، آمادگی کامل داریم جهت تأسیس داروخانه ویژه این داروها توسط سازمان هلال احمر همکاری های لازم را انجام دهیم. دکتر سپهوند گفت: بدون تردید حضور سازمان هلال احمر در این عرصه کمک شایانی به تأمین داروهای خاص در استان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: توزیع داروی بیماران خاص تنها توسط داروخانه و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و راه اندازی داروخانه خاص هلال احمر می تواند دسترسی بیماران را به دارو آسان تر کند.

دکتر سپهوند با اشاره به مباحث عنوان شده توسط مدیر عامل سازمان هلال احمر استان در خصوص عدم موافقت دانشگاه علوم پزشکی لرستان جهت صدور مجوز داروخانه هلال احمر، گفت: سازمان غذا و داروی استان در تاریخ ششم مرداد ماه سالجاری طی نامه ای آمادگی صدور مجوز داروخانه خاص را به سازمان هلال احمر اعلام کرد که تا به حال جوابی را از سوی مدیر عامل این سازمان مبنی بر اعلام آمادگی دریافت نکرده است.

رئیس سازمان غذا و داروی استان عنوان کرد: خواسته ی مدیر عامل سازمان هلال احمر از دانشگاه علوم پزشکی صدور مجوز یک داروخانه ی معمولی است. وی افزود: با این وجود باید عنوان کنم در شرایط کنونی مردم برای تأمین داروهای معمول مشکل خاصی ندارند و سازمان های بیمه گر داروهای معمول را مورد پوشش قرار می دهند. دکتر سپهوند گفت: علاوه بر این با تعداد داروخانه های فعال در استان راه اندازی یک داروخانه معمولی توسط سازمان هلال احمر یک اولویت و نیاز محسوب نمی شود.

بیماری‌های خاص شامل بیماری‌هایی مانند سرطان، ام.اس، پیوند اعضا، هموفیلی، تالاسمی و... است که داروخانه خاص داروهای ویژه این بیماران را تأمین می‌کند.

 

انتهای پیام/
الهام قاسمی نیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز