خبرگزاری کار ایران

مهدی زاده مقدم خبر داد؛

5700میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۴۳۳

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: 4 طرح صنعتی با سرمایه 5 میلیون و 700 هزار یورو و اشتغالزایی مستقیم برای 85 نفر از ناحیه سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تا پایان آذرماه اجرا شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسعود مهدی‌زاده مقدم افزود: این تعداد طرح معادل 60 درصد از کل طرح تولیدی بوده که توسط سرمایه گذاران خارجی، تا پایان آذر ماه در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: وجود واحدهای صنعتی صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران خارجی شده است.

مهدی زاده مقدم عنوان کرد: نقطه اهداف مناسبی میان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان خراسان رضوی وجود دارد که از آن برای تولید و اشتغالزایی مولد استفاده و از ظرفیت های به وجود آمده برای ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بهره گیری می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: 2569 واحد تولیدی معادل 45 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در 38 شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.

وی اظهار کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی 24 درصد از سرمایه‌گذاری بخش صنعت استان و 39 درصد از اشتغال این بخش را به خود اختصاص داده اند.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی به مشارکت بیش از 40 سرمایه گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی طوس، کاویان، کلات، ماشین ابزار و خیام اشاره و افزود: این چند شهرک بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در بین شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌اند.

مهدی زاده مقدم بیان کرد: سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، چین، ایتالیا، پاکستان، کره جنوبی، انگلستان و هلند در طرح‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی مشارکت کردند.

وی افزود: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان به لحاظ کمی را متعلق به سرمایه‌گذاران افغانستان و چین اعلام کرد و افزود:  سرمایه گذاران این کشورها در 30 طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مشارکت داشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز