خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مطرح شد:

تاکید استاندار هرمزگان بر ساماندهی و مدیریت سواحل

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۱۵۳

استاندار هرمزگان گفت: ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری برای توسعه آینده هرمزگان ضروری است.

به گزارش ایلنا، فریدون همتی در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان گفت: برای زیباسازی و ساماندهی ساحل شهر بندرعباس ساخت بلوار ساحلی شرق بندرعباس، پارکینگ شناور‌های شخصی، برجی به عنوان نماد شهر بندرعباس در حوضچه استانداری قدیم بندرعباس و توسعه ساحل سور و ساماندهی خور گورسوزان تا شهناز در دستور کار است.

وی گفت: این طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی، شهرداری و حمایت استانداری ساخته می‌شود.

همتی گفت: فاضلاب شهر بندرعباس برای تصفیه به بخش خصوصی واگذار شده و نیمه سال آینده جلوی ورود فاضلاب به دریا گرفته می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با پیگیری معاونت عمرانی استانداری سازه‌های دریایی بخش دولتی و خصوصی بدون مجوز ساماندهی می‌شوند.

همتی گفت: سرعت در صدور مجوز‌ها مزیتی برای جذب سرمایه گذار است.

استاندار هرمزگان در ادامه گفت: برنامه‌های توسعه و ساماندهی سواحل برای دیگر شهر‌های ساحلی و جزایر هرمزگان به ویژه جزایر هرمز و لارک باید به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

همتی گفت: با معرفی جاذبه‌های کم‌نظیر مناطق ساحلی هرمزگان با همکاری صداو‌سیما می‌توان گردشگران بسیاری را برای بازدید از این مناطق جذب کرد.

استاندار هرمزگان افزود: اجرای قانون حریم ۶۰ متری دریا و تعیین خط ساحلی ضروری است.

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:در نه ماه گذشته ۷ مجوزساخت سازه‌های دریای صادر شده است.

عفیفی پور ادامه داد: مجوز‌های متقاضیان ایجاد سازه‌های دریایی برای پرورش ماهی در قفس، نصب لوله آبگیر آب شیرین کن در بنادر صیای کوه مبارک و مجتمع بندری پارسیان بوده است.

۳۲۷ سازه و تاسیسات دریایی در حوزه بنادر استان وجود دارد.

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس هم گفت: ساخت بلوار ساحلی شرق بندرعباس و ساخت دومین دریاچه مصنوعی بزرگ ایران در کنار بلوار ساحلی در دستور کار است.

وی در ادامه گفت: ساخت کمپ اسکان مهمانان نوروزی به مساحت ۶ هکتار و پارک لنج‌ها در ضلع‌شرقی پارک ولایت به زودی بهره‌برداری می‌شود.

امینی زاده گفت: خانه‌های بوم‌گردی در ساحل سورو و ساخت نخستین آکواریوم نیمه روباز کشور در بندرعباس آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز