خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

خطر رانش‌زمین جان روستائیان میراحمد را تهدید می‌کند/ فاصله 200 متری روستا با سد کارون 3 / سازمان آب و برق بپذیرد روستا جابجا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۱۴۸

بخشدار دهدز با اشاره به شدت رانش زمین در روستای "میراحمد" از توابع این بخش گفت: رانش این روستا قبل از احداث سد کارون 3 وجود نداشت و این مشکل باید از سوی مسئولان سازمان آب و برق منطقه پذیرفته و پیگیری شود.

سید محسن البرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مشکل روستای میراحمد به آبگیری سد کارون 3 در سال 83 باز می‌گردد. زمین‌های بسیاری از این روستا زیر آب رفته و موقعیت جغرافیایی روستا به شکلی است که بعد از آبگیری سد که در فاصله 200 متری روستا قرار دارد مدام باعث رانش زمین می‌شود و تهدیدی دائمی برای زندگی اهالی روستاست.

وی با اشاره به خطرات احتمالی این مشکل برای اهالی روستا ادامه داد: جلسات متعددی از سوی ستاد بحران استان، فرمانداری و با حضور مسئولان سازمان‌های آب و برق منطقه برگزار شده و تصمیم به جابجایی این روستا گرفته شد و کارهای کارشناسی جهت جابجایی این روستا از سوی زمین شناسی، محیط زیست و منابع ملی انجام شد که هنوز مسئولیت مالی این جابجایی از سوی سازمان آب و برق پذیرفته نشده و می گویند تنها در صورتی هزینه های این جابجایی را پرداخت خواهند کرد که این سامان در بحث بروز این مشکل برای اهالی مقصر شناخته شود.

بخشدار دهدز عنوان کرد: اگر سازمان آب و برق و سازمان نیرو همکاری کنند کار بسیار سریع تر انجام خواهد شد. سازمان آب و برق می گویند باید کاملا ثابت شود که مشکل رانش زمین به دلیل احداث سد پیش آمده است.

امین اسدی دهیار روستای میر احمد نیز در این باره گفت: رانش زمین طی 3 سال اخیر در این روستا به حدی شدید شده که به چشم‌مان می بینیم روستا دارد حرکت می کند. مردم به لحاظ امنیت جانی دچار مشکل هستند. سازمان آب و برق اگر بپذیرد که این مشکل به دلیل احداث سد کارون 3 است مردم از این روستا جابجا خواهند شد.

خطر رانش‌زمین جان روستائیان میراحمد را تهدید می‌کند/ فاصله 200 متری روستا با سد کارون 3 / سازمان آب و برق بپذیرد روستا جابجا می‌شود

وی به بالا آمدن سطح آب سد و افزایش رانش این روستا اشاره کرد و افزود: با بالا آمدن آب سد این روستا رانش بیشتری دارد و همچنین بارندگی‌های اخیر نیز مزید بر علت شده است.

این دهیار روستای میراحمد ادامه داد: مردم روستا منتظر تصمیم نهایی مسئولان و جابجایی هرچه زودتر از این روستا هستند. یک ماه پیش بود که فرماندار ایذه برای بازدید به این روستا آمد و گفت حاضر نیستم حتی یک ساعت داخل یکی از خانه های این روستا زندگی کنم!

اسدی عنوان کرد: به دلیل همین رانش‌ها ماه گذشته یکی از خانه های روستا تخریب شد. هر لحظه ممکن است اتفاق ناگوار و غیر قابل جبرانی برای اهالی روستا رخ بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عده‌ای از اهالی روستای "میراحمد" از توابع بخش دهدز شهرستان ایذه در استان خوزستان برای رسیدگی به مشکل رانش زمین در این روستا در مقابل فرمانداری و بخشداری ایذه تجمعاتی داشتند که تاکنون به این اعتراضات توجهی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز