خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین مطرح کرد:

تحزب به معنای واقعی در کشور وجود ندارد/انتخابات مجلس ما حزبی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۹۱۴

استاندار قزوین گفت: یک مشکل جدی که وجود دارد این است که تحزب به معنای واقعی در کشور وجود ندارد گرچه حزب پذیرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان قزوین اظهار کرد: تعدیل نیروی انسانی از سوی واحدهای استان قزوین دلایل بسیاری دارد که بخشی از آن نقدینگی است.

وی افزود: مشکل جدی در کشور در حوزه صنعت، فرسودگی ماشین‌آلات و قدیمی شدن تکنولوژی است و هر چه قدر سرمایه در گردش داشته باشیم فایده ندارد و محصول تولید شده بازار نخواهد داشت.

استاندار قزوین ادامه داد: چند واحد مهم در استان قزوین وجود دارد که مشکل مدیریتی دارند و برخی واحدها هم مشکلات پیچیده حقوقی دارند که حل مشکلات آنها زمان‌بر است.

زاهدی اضافه کرد: علاوه بر اختصاص یک‌هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بهین‌یاب به استان قزوین، طرح کارآ برای ایجاد مشاغل خرد و اشتغال خانگی در روستاها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به 40 سالگی انقلاب باید گفت که از سن بلوغ عبور کرده‌ایم و باید به پختگی برسیم. جامعه‌ای اگر سیاسی باشد خوب است. امریکا ضعیف‌ترین جامعه سیاسی دنیا  است و افراد، جریانات را هدایت می‌کنند.

استاندار قزوین افزود: همه باید با حفظ مواضع سیاسی خود زمانی که منافع ملی باید رقم بخورد، کنار همدیگر باشیم. جریانات سیاسی داخل استان قزوین باید در برگزاری گفت‌وگو پیشگام شوند که بنده استقبال می‌کنم اما نباید دولتی شود. باید از شرایطی که گاهی رقابت‌های سیاسی به منازعات سیاسی تبدیل می‌شود، خارج شویم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: یک مشکل جدی که وجود دارد این است که تحزب به معنای واقعی در کشور وجود ندارد گرچه حزب پذیرفته شده اما انتخابات مجلس، حزبی نیست. در قانون اساسی باید شرایطی گذاشته شود که کاندیدای مجلس عضو حزبی باشد یا حزبی، وی را تایید کند که به عنوان پیشنهاد به نمایندگان مجلس اعلام می‌کنم تا رقابت‌ها را احزاب هدایت کنند و انتخابات تبدیل به نزاع‌های شخصی و سلیقه‌ای نشود.

زاهدی افزود: محدودیتی در که وزارت کشور داریم این است که 15 درصد مدیران می‌توانند خارج ازسیستم باشند اما بیش از 20 درصد مدیران خارج از وزارت کشور هستند مگر مشاغل بسیار خاص که به ندرت در استان‌ها رخ می‌دهد و نیاز به سابقه ویژه دارد.

وی ادامه داد: ثبات مدیریتی در کشور وجود ندارد و در بسیاری جاها موضوع سیاسی می‌شود و هر دولتی روی کار می‌آید طبیعی است و حق دارد مدیران خود را منصوب کند.  اگر به فکر منافع ملی نباشیم، اگر اتفاقی رخ دهد چیزی نمی‌ماند که جریان‌های مختلف بر سر آن دعوا کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تشکیلات حزبی و سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب شخصیت‌های حقوقی باید ایجاد شود تا مطالبات مردم و جوانان را مطرح و به گوش مسؤولان برسانند. سمن‌ها در کشور دارای مشکلات مالی هستند که سخت‌گیری به نفع سمن‌های جوانان است تا به گرفتاری مالی مبتلا نشوند.

وی افزود: از اول انقلاب، کادرسازی صورت نگرفته و در حال حاضر هم کادرسازی ضعیف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز