خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد ؛

ممنوعیت استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای صنوف حساس

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۸۰۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری نشست اختصاصی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نمایندگان ادارات استان، از تلاش جدی برای جلوگیری از به کار بردن ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای مواد غذایی داغ، در صنوف حساس خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «علی بهادر» رئیس دانشگاه در این نشست با تاکید بر اثرات سرطان‌زایی استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای نگهداری مواد غذایی داغ گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که مردم ترجیح دهند برای تهیه آش و سایر غذاهای داغ با خود ظرف مناسب به همراه داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در سال‌های اخیر اقدامات زیادی در مورد جلوگیری از استفاده ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای مواد خوراکی داغ صورت گرفته است، اما با توجه به روند رو به رشد استفاده از این نوع ظروف، این موضوع به طور اختصاصی و ویژه در استانداری فارس مورد تبادل نظر قرار گرفت.

عبدالرسول همتی افزود: در این نشست تمامی ارگان‌های مسئول در خصوص اقدام عملیاتی و فوری مبتنی بر ممنوعیت استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای مواد غذایی داغ در صنوف حساس از جمله آش فروشی ها و بیرون برها، اعلام آمادگی کامل کردند.

او ادامه داد: تشکیل کمپین اطلاع رسانی با محوریت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاری تمامی سازمان های مرتبط، از جمله مصوبات عمده این نشست بود تا بتوان از تمامی فرصت‌های موجود برای آگاهی عمومی استفاده کرد.

 همتی اضافه کرد: پس از اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، از ابتدای اسفند سال جاری، تیم های نظارتی مشترک، از صنوف مرتبط بازدید می کنند تا در صورت استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای عرضه مواد غذایی داغ، مراحل قانونی برخورد با متخلفان طی شود.

او با اشاره به اهمیت این موضوع یادآور شد: در این نشست، دادستانی نیز نسبت به برخورد با متخلفان بر اساس مستندات قانونی، اعلام آمادگی کامل کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز هفته ملی مبارزه با سرطان از ابتدای بهمن، خبر داد و این هفته را فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی عمومی به مردم در مورد اثرات زیان بار ظروف یکبار مصرف پلاستیکی دانست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز