خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز :

زیرساخت های اجتماعی البرز با کنسرسیوم بانکی استان تقویت می شود/بانک ها آینه تمام نمای اقتصاد هستند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۷۴۲

استاندار البرز گفت: قصد داریم در تعامل و تفاهم نامه‌ای با بانک‌ها از این ظرفیت بزرگ در حوزه ارتقای زیرساخت‌های اجتماعی بهره برداری کنیم چراکه در این توافق دوسویه ضمن پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، جایگاه و نقش بانک‌ها نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی برای مردم مشخص می‌شود.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه شورای بانک‌های استان که ظهر شنبه - 8 دی ماه - در حوزه استاندار برگزار شد با تاکید بر لزوم راستی آزمایی آمار واحدهای تحت تملک بانک‌ها افزود: طبق آمارهای ارائه شده از سوی شرکت شهرک های صنعتی البرز، در ابتدای سال تعداد واحدهای تملک شده توسط بانک ها بیشتر بود که با اقدامات صورت گرفته، کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تعامل با بانک‌ها را به شکل کلان‌تری در دستور کار داریم، ادامه داد: بانک‌ها آینه تمام نمای اقتصاد کشور با توجه به نقش آفرینی موثر در حوزه های اقتصاد، تولید، توسعه و اشتغال، هستند.

شهبازی با یادآوری اینکه 90 درصد فعالیت های مالی و اقتصادی کشور بر عهده بانک ها است، تصریح کرد: قصد داریم طی تعامل و تفاهم نامه ای با بانک ها از این ظرفیت بزرگ در حوزه ارتقا زیرساخت های اجتماعی بهره برداری کنیم چراکه در این توافق دوسویه ضمن پیشبرد اهداف توسعه ای استان، جایگاه و نقش بانک ها نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی برای مردم مشخص می شود.

وی گفت: سیستم بانکی کشور مسئولیت‌های خطیری دارد که گاه به دلیل عدم انسجام و تمرکز، برای مردم محسوس نیست بنابراین با انعقاد تفاهم نامه همکاری پیرامون ارتقا زیرساخت های اجتماعی، این جایگاه نمود بیشتری پیدا می کند.

شهبازی افزود: ایجاد کنسرسیونی از بانک‌های البرز که در راستای طرح‌های توسعه ای استان اقدام کند، در دستور کار است.

وی عنوان کرد: تیم اقتصادی استان بسیار فعال و پای کار است از این رو مباحث اقتصادی را به صورت تخصصی و با بهره گیری از کارشناسان مربوطه دنبال می کنیم.

استاندار البرز گفت: در شهرستان‌ها نیز با هدف تمرکززدایی، درصدد احیا جایگاه فرمانداران هستیم تا با کمیته‌ها و کارگروه‌های متناظر نسبت به حل موانع حوزه خود اقدام کنند، در این راستا نظارت و سرکشی مستمر و منظم نیز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: روسای بانک‌ها و مدیران استان نیز باید طی برنامه‌ریزی دقیق از روند امور در شهرستان‌ها بازدید کرده  به مسائل رسیدگی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز