خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان بیان کرد:

کودک خیابانی در لرستان نداریم/ فقر عامل بروز پدیده کودکان کار

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۱۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه کودک خیابانی در استان نداریم، گفت: از سمن‌ها برای توانمندسازی کودکان کار استفاده شود.

به گزار‌ش‌ ایلنا از لرستان، حبیب الله خجسته‌پور در شورای فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: در استان شاهد پدیده کودکان کار در فصولی چون تابستان و ایام نزدیک عید نوروز هستیم.

 وی اضافه کرد: اینکه در فصولی از سال کودکانی سر چهارراه‎ها دستفروشی کرده و اقدام به شستن شیشه اتومبیل‎ها می‎کنند یک نوع تکدی گری محترمانه است.

خجسته پور با بیان اینکه در مواردی نیز خانواده‎های این کودکان، آنان را به انجام این کارها وادار می‎کنند، افزود: خوشبختانه در استان با معضل کودکان خیابانی مواجه نیستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: فقر باعث می‎شود که برخی خانواده‎ها کودکان را به انجام کار وادار کنند؛ برای همین برنامه ریزی برای توانمندسازی خانواده باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر اقداماتی که توسط دستگاه‎های اجرایی مرتبط مانند بهزیستی انجام شده اکنون شاهد کمتر شدن این کودکان در سطح شهر هستیم.

خجسته پور گفت: می‎توان از ظرفیت سازمان‎های مردم نهاد در مورد کودکان کار کمک گرفت و اقداماتی در راستای توانمندسازی این کودکان و خانواده‎های آنها انجام داد.

کودک خیابانی در لرستان نداریم/ فقر عامل بروز پدیده کودکان کار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر ضرورت آگاهی بخشی به خانواده‎ها تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‎ها در زمینه آسیب‎های اجتماعی از مواردی است که باید مورد توجه قرار ویژه گیرد.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه به‎خصوص در بین قشر جوان علاوه بر ساخت و تجهیز کتابخانه‎ها به برنامه های نرم افزاری هم توجه داشت، از برخی دستگاه‎های نظارتی به موضوع نشست کتابخانه حضرت مهدی خرم آباد انتقاد کرد و گفت: به فاصله چند سال بعد از ساخت این کتابخانه دچار نشست می‎شود؛ باید پیمانکار و ناظر آن از سوی دستگاه‎های نظارتی مورد سوال قرار گیرند.

خجسته‌پور با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ‌عمومی و فرهنگ کتاب‎خوانی در جامعه، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‎های فرهنگی لرستان از وظایف مهم مسئولان استانی و شهری است.

انتهای پیام/
الهام قاسمی نیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز