خبرگزاری کار ایران

نگاهی به وضعیت استان یزد در لایحه بودجه؛

استان یزد رتبه 12 درآمدی و رتبه 21 بودجه عمومی

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۶۶۸

بررسی جایگاه استان یزد در لایه بودجه نشان می‌دهد این استان در رتبه 12 درآمدهای دولت قرار دارد اما در لیست بودجه عمومی در جایگاه 21 قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، دکتر عباس علوی‌راد از اساتید دانشگاه و اقتصاددان در یادداشتی به بررسی جایگاه استان یزد در لایحه بودجه سال 1398 پرداخته است.

وی در این یادداشت نوشته است: درد کهنه عدم تناسب جایگاه درآمدها و اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان یزد در میان استان‌ها در لایحه بودجه ۹۸ ادامه دارد .

لایحه بودجه کل کشور توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. سهم و جایگاه استان یزد به لحاظ درآمدها و اعتبارات هزینه ای در میان استان های کشور قابل ارزیابی است.

استان یزد با بودجه عمومی ۵۴۲/۵  میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ از نظر سهم از بودجه کل کشور در رتبه ۲۱ استان های کشور قرار دارد !!

مجموعه درآمدهای استانی در لایحه  ۱۸۹۱ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ با رشدی معادل ۲۰/۷ درصد مواجه بوده و استان در رده دوازدهم (۱۲) بیشترین درآمد بین استان ها قرار دارد.

جمع کل اعتبارات عمرانی استان در لایحه ۴۱۱/۳ میلیارد تومان است که نسبت به قانون بودجه ۹۷ معادل ۷/۵ درصد رشد داشته است. اعتبارات عمرانی استان به لحاظ سهم از کل کشور در رتبه بیست و سوم (۲۳) قرار دارد. 

استان یزد با اعتبارات هزینه ای ۳۳۴/۸ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۸ از نظر سهم از بودجه کل کشور در رتبه هجده (۱۸) استان ها قرار دارد.

استان یزد از نظر درآمدهای استانی در رتبه دوازدهم (۱۲) بیشترین کسب درآمد میان استان ها قرار دارد، اما از نظر بودجه عمومی در رتبه بیست و یکم (۲۱) و از نظر میزان اعتبارات عمرانی در رتبه بیست و سوم (۲۳) است !! لذا درد کهنه استان یزد در لایحه بودجه سال ۹۸ هم ادامه دارد.

 به نظر نگارنده در تصویر کلان بودجه استان در لایحه ۹۸ تنها نکته مثبت نسبت به سال ۹۷ رشد ۷/۵ درصدی اعتبارات عمرانی نسبت به قانون بودجه ۹۷ است. امیدوارم به سلامت از مجلس عبور کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز