خبرگزاری کار ایران

شکوه میرشاهی خبر داد:

ورود ۲۲۶ میلیون دلار سرمایه خارجی به استان خراسان‌رضوی از ابتدای دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۶۰۲

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی از ورود ۲۲۶ میلیون دلار سرمایه خارجی به استان از ابتدای دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، شکوه میرشاهی گفت: این مدت مجوز بالغ بر 950 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران صادر شده که از این میزان 24 درصد به استان وارد شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: طی سال‌های 92 تا 94 فقط 66 میلیون دلار سرمایه خارجی مصوب شده با این حال 1.5 برابر مبلغ مصوب به استان وارد شده است .

به گفته وی، سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌های دولت در زمینه توسعه انرژی‌های تجدید پذیر با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در این زمینه، درخواست سرمایه‌گذاری به‌طور چشمگیری افزایش یافت که فقط در سال‌های 95 و 96 مجوز سرمایه‌گذاری به ارزش 653 میلیون دلار در حوزه انرژی صادر شده که به‌دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، تنها 10 درصد از این مبلغ در استان جذب شده است.

وی توضیح داد: برای رفع مشکلات حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مکاتبات متعدد و جلسات زیادی در وزارت نیرو برگزار شده و امید است با همراهی اثربخش و اراده کافی برای حل مشکلات در سطح کشور از این ظرفیت مهم استان به خوبی بهره‌برداری کرد.

میرشاهی گفت: شرط اساسی موفقیت در جذب سرمایه‌ خارجی تضمین امنیت سرمایه‌گذاری با رویکردها و قوانین سهل و شفاف و هماهنگی کافی بین ارکان مختلف و دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: با تشکیل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری از سال 95 در ساختار وزارت کشور با هدف تمرکز بیشتر بر این حوزه مهم و ایجاد هم‌افزایی و همراهی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی اهمیت این حوزه برای مسئولان امر تا حدودی روشن‌تر از گذشته شده است.

میرشاهی عنوان کرد: با این‌حال این میزان هنوز کافی نبوده و با اصلاحاتی که در ساختار و وظایف این دفتر ایجاد خواهد شد امید است توفیق بیشتری در ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان نهادهای تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز