خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا مازندران خبرداد:

کلاهبرداری ۵۳۰ میلیون ریالی به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی/ مالباختگان به اداره پلیس مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۴۰

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی افرادی که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی برنامه رادیوجوان، مردم را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حسن محمدنژاد گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با بنده تماس گرفته و عنوان داشت که از برنامه رادیو جوان تماس می‌گیرد و شما در قرعه‌کشی مسابقه، برنده ۵۰ میلیون‌ریال کمک هزینه عتبات عالیات شده‌اید و سپس با ترفند و فریب مرا به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال کردن رمز دوم حساب بانکی‌ام، مبلغ ۵۳۰ میلیون ریال از حسابم برداشت کرد به همین منظور تقاضای رسیدگی پرونده را دارم.

وی ادامه داد: در ادامه با توجه به شکایت صورت گرفته با دستور مقام قضایی رسیدگی به این پرونده در دستورکار کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد که علاوه بر شاکی پرونده، از افراد دیگری نیز با همین شیوه و شگرد سرقت شده‌ است.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در ادامه با بررسی‌های تکمیلی و فنی به عمل آمده توسط کارشناسان، مشخص‌شد که وجوه مورد نظر به شماره کارت‌های مختلفی واریز و سپس در طلافروشی‌ها و موبایل فروشی‌های یکی از شهر‌های استان گیلان، صرف خرید سکه و موبایل می‌شد، سرانجام کارشناسان پلیس توانستند متهم را که سابقه‌دار بود را در یکی از شهر‌های اطراف تهران شناسایی کنند.

وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی ماموران پلیس‌فتا با اخذ نیابت قضایی به شهرستان مذکور مراجعه کرده و اقدام به جلب و دستگیری متهم  کردند، در مخفیگاه وی تعداد ۱۳ عدد کارت عابر بانک به همراه تعدادی سیم‌کارت و کپی شناسنامه کشف و ضبط شد.

محمدنژاد اشاره کرد: متهم پس از سیر مراحل قضایی به پلیس فتا استان مازندران منتقل و در تحقیقات گفت؛ قبلاً به جرم کلاهبرداری پیامکی دستگیر و روانه زندان شده و در آنجا با شخصی آشنا شدم، در ادامه وی به من پیشنهاد همکاری داد و من نیز بعد از آزادی از زندان در ۲۰ بانک مختلف افتتاح حساب کردم و با مبالغی که این شخص به این حساب‌ها واریز می‌کرد، اقدام به خرید سکه و موبایل و فروش آنها می‌کردم.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: در ادامه با بررسی‌های به‌عمل آمده توسط کارشناسان پلیس مشخص شد متهم ردیف دوم در حال حاضر از زندان آزاد شده و تحقیقات در خصوص شناسائی و دستگیری وی ادامه دارد. ضمناً از مالباختگان این پرونده در کل کشور خواستاریم تا برای تنظیم شکایت به دادسرای محل سکونت خویش مراجعه کنند تا پرونده آنها برای بررسی به پلیس‌ فتا ارسال شود.

 محمدنژاد در پایان ضمن بیان اینکه هرگز نباید به پیامک‌ها و تماس‌های غیر واقعی و پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه توجه کرد، گفت: به پیامک‌ها و تماس‌هایی که به شیوه‌های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه‌کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست که اطلاعات کارت بانکی شما را درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آن‌ها پاسخ ندهید و برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری شما جلوی دستگاه عابر بانک نیست و فقط ارائه شماره کارت لازم است و از دادن دیگر اطلاعات درج شده بر روی کارت مثل تاریخ اعتبار کارت و cvv۲ و رمز اول و دوم جداً خودداری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز