خبرگزاری کار ایران

در البرز روی داد؛

باند 8 نفره سارقان کارت بانکی دستگیر شدند/ کلاهبرداران 30 میلیارد ریال دزدیدند/ اخاذی منشی با استفاده از تصاویر خصوصی پزشک

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۰۲۴

رئیس پلیس فتا استان البرز با عنوان اینکه باند 8 نفره سرقت از کارت بانکی، دستگیر شدند، گفت که این افراد با کپی از کارت، 30 میلیارد از حساب مالباختگان، برداشت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد اقبالی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری باند 8 نفره، گفت: در بین این باند دو زن با خودرو 206 اقدام به اغفال طعمه‌های خود کرده و در قالب دوستی، طرف مقابل را برای صرف نوشیدنی به کافی شاپ از پیش تعیین شده می کشاندند.

وی افزود: با توجه به تعبیه اسکیمر در این محل از کارت مالباختگان کپی و حساب آنها خالی می شد که این باند توانستند با این روش 30 میلیارد ریال برداشت کنند.

سرهنگ اقبالی با عنوان اینکه سارقان به مدت دو سال با این روش اقدام به سرقت می کردند، اضافه کرد: پلیس فتا در تهران و البرز پیگیر این پرونده بود و سرانجام در فردیس هر 8 نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان البرز، گفت: در بین وسایل کشف شده از این باند، پرینتر مخصوص لیبل گذاری اسامی مالباختگان بر روی کارت بانکی، وجود داشت. همچنین تعدادی کارت شناسایی، پاسپورت، شناسنامه، دستگاه اسکیمر، مقادیری طلا و تجهیزات نظامی همچون دستبند، چاقو، شوکر و افشانه، کشف شد.

وی افزود: چنانچه شهروندان به این روش از حساب بانکی‌شان برداشت شده می‌توانند برای شناسایی سارقان به پلیس فتا البرز مرجعه کنند.

سرهنگ اقبالی تذکر داد: برای پیشگیری از چنین مواردی مردم باید فروشندگان را متقاعد کنند که مشتریان، خودشان مستقیم از دستگاه کارت خوان، استفاده کنند و لازم است این موضوع حتی بین اصناف فرهنگ سازی شود که رمز کارت، رمز شخصی صاحب حساب است و اعلام آن به فروشنده، درست نیست.

فیشینگ راه فروش سلاح سرد

سرهنگ اقبالی در ادامه به دستگیری باند کلاهبرداری 4 نفره اشاره کرد که به روش فیشینگ در البرز اقدام به کلاهبرداری کرده و با این روش افراد را به درگاه های بانکی هدایت کرده و اقدام به فروش سلاح سرد می کردند. 

وی افزود: فیشینگ ترفندی است که متهمان در راستای اقدامات عوام فریبانه خود انجام می‌دهند که مردم باید با هوشیاری در دام سایت هایی که با عناوین دوست یابی، فروش برنامه‌های خاص و غیر واقعی گوشی و مواردی از این قبیل گرفتار نشوند و به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار سایت های متخلف قرار ندهند. 

اخاذی منشی از پزشک با اقدام پلیس فتا خنثی شد

سرهنگ اقبالی با اشاره به پرونده اخاذی از یک پزشک، گفت: متهم برای گرفتن مبلغ هنگفت از پزشک مذکور با گرفتن تصاویر مخفیانه از اتاق وی در صدد تهدید انتشار عکس های خصوصی وی برآمده بود.

وی افزود: با توجه به مهارت متهم در تغییر جایگاه تلفن عمومی برای برقراری ارتباط و تهدید پزشک، سرانجام با اقدام به موقع پلیس فتا استان البرز این متهم که منشی سابق این پزشک بود، شناسایی و دستگیر شد و با اعتراف به تعبیه دوربین مخفی در مطب برای گرفتن تصاویر خصوصی و اخاذی، اعتراف کرد.

سرهنگ اقبالی در پایان گفت: هموطنان عزیز می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز