خبرگزاری کار ایران

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) مطرح کرد؛

شرکت بیش از پنج هزار نفر در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۷۹۷

مدیر دارالقرآن امام علی(ع)، با بیان اینکه شرکت بیش از پنج هزار نفر در مسابقات سراسری این دارالقرآن شرکت کردند، تاکید کرد: از میان شرکت‌کنندگان، جوانترین شرکت‌کننده شش ساله، مسن‌ترین شرکت‌کننده ۶۷ ساله و ۲۱۷ شرکت‌کننده غیرایرانی از شش کشور حضور داشتند.

به گزارش ایلنا از قم، مرتصی نجفی قدسی پیش از ظهر امروز در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد گفت: امروز شاهد برگزاری  اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش خواهران در قم هستیم.

وی با بیان اینکه در این دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم، پنج هزار و ۳۲۲ نفر در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل شرکت کردند، اظهار داشت: از این تعداد ۷۷۶ نفر در حفظ کل، ۸۷۷ نفر در ۲۰ جزء، سه هزار و ۳۶ نفر در حفظ ۱۰ جزء، در رشته قرائت ۱۱۴ نفر و در رشته ترتیل ۵۱۹ نفر حضور داشتند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: از میان این تعداد شرکت‌کننده، جوانترین شرکت.کننده شش ساله، مسن‌ترین شرکت‌کننده ۶۷ ساله و ۲۱۷ شرکت‌کننده غیرایرانی از شش کشور حضور داشتند.

نجفی قدسی ادامه داد: این مسابقات دارای ویژگی‌هایی چون سراسری بودن، تعداد زیاد شرکت‌کننده، استقبال خوب مردم، مردمی بودن، عدم محدویت سنی و ملیتی بوده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه تربیت حافظان قرآن کریم در جامعه اسلامی و ترویج مبانی معرفتی والهی است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه دیگر هدف برگزاری این مسابقات، کشف و شناسایی نخبگان قرآنی از مناطق محروم کشور است، خاطرنشان کرد: معتقدم همین حضور افراد باعث ترغیب و تشویق سایر جوانان دیگر برای شرکت در مسابقات قرآن کریم می شود.

نجفی قدسی با بیان اینکه برای بهتر برگزار شدن این مسابقات لازم است همه نهادها و سازمان‌ها با دارالقرآن کریم علامه طباطبابی همکاری کنند، ابراز داشت: در این دوره سعی شده هر کس و از هر ملیت و سنی وارد سایت دارالقرآن کریم شده و برای حضور در مسابقات ثبت نام کرده، برای شرکت در برگزاری مسابقه دعوت کنیم. اما متاسفانه این دو خصوصیت در سایر مسابقات رعایت نمی‌شود و همین مسئله می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در این دوره سعی شده از بهترین داوران زن در برگزاری مسابقات قرآن کریم استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز