خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس:

شرط نمایندگان برای استانداری یزد توانمندی و کارآمدی است/نیروی بومی در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۸۹

نماینده مردم شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس با بیان اینکه اولویت مجمع نمایندگان استان انتصاب گزینه بومی برای استانداری یزد است، گفت: شرط نمایندگان برای استانداری یزد توانمندی و کارآمدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال دهقانی فیروز آبادی ظهر امروز در بازدید از خانه مطبوعات یزد با بیان اینکه تاکنون از گزینه‌های نهایی استانداری یزد بی‌اطلاعم، اظهار داشت: تاکید ما بر وزارت کشور این مهم بود که هرکه می خواهد استاندار یزد شود باید توانمند و کارا باشد.

وی با بیان اینکه ابتدای امر گزینه مدنظر مجمع نمایندگان استان به دلیل تقاضای مردمی، سیدحسینی بود ادامه داد: وزارت کشور نظر نمایندگان را مورد توجه قرار نمی‌دهد و مجمع نمایندگان استان در مراحل بعدی بر دیگر گزینه های توانمند بومی اتفاق نظر کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: هرچند نمایندگان استان یزد در مورد گزینه‌های استانداری یزد نظراتی دارند اما وظیفه وزارت کشور نیز اجرای نظرات مجمع نمایندگان نیست.

وی افزود: ما نمایندگان باید مطالبات‌مان را از وزارت کشور ادامه دهیم و بر فعالیت مدیران تعیین شده نظارت داشته باشیم و نسبت به عملکرد آنان از وزارت کشور مطالبه کنیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه از منافع استان تمام قد دفاع خواهیم کرد، اظهار داشت: از وزارت کشور خواستیم حتی‌الامکان از نیروهای بومی در استانداری یزد بهره گرفته شود چراکه از عمر دولت تنها دو سال و نیم دیگر باقی است و فرصتی نمانده که فردی به استان بیاید و تازه بخواهد استان را بشناسد.

وی عنوان کرد: طبیعی است که با تغییر دولت مجددا استاندار نیز عوض خواهد شد لذا می‌خواهیم کسی مدیریت استان را بر عهده بگیرد که نسبت به شرایط استان شناخت کافی را داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی بیان داشت: چنانچه از جانب وزارت کشور گزینه غیربومی مدنظر است، فردی سکان استانداری را در دست بگیرد که در استان خدمت کرده باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در صورت انتخاب استاندار غیربومی برای استان این شرط را نیز در وزارت کشور مطرح کردیم که باید نیروهای توانمند یزدی نیز در دیگر استان ها به کار گرفته و استاندار شوند.

وی با اشاره به اینکه نباید به واسطه انتصاب استاندار غیربومی از نیروی های یزدی در سطح کلان کاسته شود عنوان کرد: تا این لحظه تمامی گفته ها پیرامون استانداری یزد صرفا در حد احتمال است و هیچ گزینه ای برای تصدی این پست مشخص نشده و هیچ گزینه ای نیز کنار گذاشته نشده است.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: عنوان شده تا در مراحل نهایی از مجمع نمایندگان نظرخواهی می شود اما تا این لحظه از من و دیگر نمایندگان استان در مورد استاندار یزد نظری نخواسته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز