خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم یزد در مجلس:

توسعه یزد بر اساس منابع و ظرفیت‌های موجود باشد/ لزوم هدایت پژوهش‌ها به سمت توسعه

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۰۴

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم کاربردی شدن پژوهش‌ها گفت: توسعه یزد بر اساس منابع و ظرفیت های موجود باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابوالفضل موسوی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش در استان یزد در محل کارخانه جنوب یزد اظهار داشت: در استان بحث‌های عمده ای داریم که با توجه به خلاقیت نخبگان یزدی می‌تواند در راستای توسعه استان و کشور گام برداشت و در این راستا نیز باید این ظرفیت را تقویت کرده و دانش نهفته در پژوهشگران را متبلور کنیم.

وی افزود: در حال پیگیری برنامه آمایش استان یزد هستیم و سعی داریم تا مشخص کنیم که محور توسعه استان چگونه است زیرا بر اساس ظرفیت های موجود در استان می‌توان در زمینه توسعه استان گام برداشت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه مشخص است ما در استان بحث آب و انرژی را باید بتوانیم حل کنیم که دانشگاه ها و پارک علم و فناوری می توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

موسوی تصریح کرد: ما باید بتوانیم در زمینه آب شیرین کن گام برداریم و آن را بومی سازی کنیم که دانشگاه و پارک علم و فناوری نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی گفت: اگر آب شیرین کن را بتوانیم به صورت بومی حل کنیم می توانیم از وابستگی بیرون بیاییم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان می توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با ایجاد آب شیرین کن این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

موسوی افزود: دانشگاه یزد می تواند پژوهش خود را مبتنی بر ایجاد آب شیرین کن و ایجاد فرهنگ صحیح آب متمرکز کند .

وی بیان کرد: استان یزد در حوزه سلامت و بهداشت در منطقه به صورت مرکز قرار گرفته است بنابراین در علم پزشکی نیز باید قابلیت و توانایی خود را حفظ کرده و در زمینه پژوهش و فناوری آن گام برداریم.

به گزارش ایلنا، در این آیین از پژوهشگران برتر استان یزد با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز