خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح کرد:

یزد می‌تواند نقش بیشتری در توسعه ملی داشته باشد/ استان از مزیت‌های صنعتی ویژه‌ای برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۴۹۸

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یزد مزیت صنعتی دارد و در صنایع مختلف هم پیشرفت داشته است، گفت: یزد می‌تواند نقش بیشتری در توسعه ملی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، سید جلال دهقانی فیروزآبادی در آیین اختتامیه هفته پژوهش در استان یزد در محل کارخانه جنوب با اشاره به نقش پژوهش در توسعه استان یزد گفت: استان یزد در هندسه ملی جمهوری اسلامی ایران و به لحاظ تاریخی، اقتصادی و فرهنگی به عنوان یکی از مراکز مهم ملی مطرح است.

وی افزود: ما انتظار داریم که یزد نقش بیشتری در توسعه ملی داشته باشد و با استفاده از قابلیت‌ها ویژه خود این نقش را گسترش دهد.

معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ضرورت شتاب بیشتر استان یکی از اولویت ها است که می‌تواند با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت ها در این زمینه گام بردارد.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: سنت ها توسعه را مبتنی بر رشد متوازن می نامیدند و سالها بحث از توسعه متوازن در راستای همه جوانب بشری وجود داشت و در کشور ما نیز از آن به عنوان پیشرفت نام برده می شد.

معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه سیاسی، توسعه اجتماعی از جمله مباحثی است که باید در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا با وجود مهاجرت هایی که به استان انجام شده برخی از رفتارها و ارزش های اصیل استان را مورد تغییر قرار داده است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: برای توسعه باید پژوهش کرد و در ادامه نیز برای اجرای آن از پژوهش بایستی استفاده کنیم که این نشان دهنده اهمیت و نقش پژوهش در جامعه امروزی است.

وی بیان کرد: پژوهش کارکردهای مختلفی دارد که شعار امسال ما نیز «پژوهش هدفمند است» که این شعار می‌تواند پژوهش های ما را در راستای نیازهای ما سوق دهد.

معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برقراری رابطه جامعه و دانشگاه فراتر از صنعت و دانشگاه می تواند بسیار موثر و حایز اهمیت باشد.

وی با ببیان اینکه توسعه بر اساس رشد اقتصادی، نامتوازن و بر گرفته از یک تفکر سنتی است ادامه داد: اقتصاد یکی از اضلاع توسعه است و مهم به شمار می رود اما کافی نیست و از سویی در حوزه کشاورزی نیز مرتبط است و برخی اقدامات مقرون به صرفه نیست.

معاون مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یزد مزیت صنعتی دارد و در صنایع مختلف هم پیشرفت داشته و یک اولویت بندی فوری نیاز دارد تا تعدادی از صنایع را پیشرفت دهد و باید این از طریق پژوهش مشخص شود.

وی بیان داشت: بین پژوهش و توسعه رابطه دو سویه وجود دارد که از هم جداشدنی نیستند و پژوهش هم زیربنای توسعه و هم لازمه توسعه است و کارکردهای مختلفی دارد.

به گزارش ایلنا، در این آیین از پژوهشگران برتر استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز