خبرگزاری کار ایران

برگزاری کمیته استانی انتقال خون در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۸۲۰

جلسه کمیته استانی انتقال خون با حضور مدیرکل و مسئولان انتقال خون و مدیریت هماهنگی و نظارت بر شبکه آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی، ریاست بیمارستان‌ها و مسئولان بانک خون و پزشکان ارشد هموویژیلانس مراکز درمانی با هدف ارزیابی و بررسی زنجیره تزریق خون در بیمارستان ها در سالن فارابی دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان البرز، ضمن تشکر از زحمات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و کارکنان مراکز درمانی درخصوص پاسخ دهی به درخواست های بیمارستان های تحت پوشش انتقال خون استان البرز گفت : با تلاش های شبانه روزی کارکنان انتقال خون توانستیم درخواستهای خون و فرآورده های خونی  بیمارستانها را به نحو مطلوب پاسخ دهیم .

وی در خصوص گزارش دهی به موقع عوارض ناشی از تزریق خون، درخواست  خون اتولوگ برای بیماران متقاضی جراحی های غیر اورژانسی و استفاده از فرآورده های نوین انتقال خون از جمله پلاکت فرزیس تاکید کرد.

وی در ادامه به استقرار سیستم مدیریت مصرف خون بیمار در سه بیمارستان استان البرز اشاره و تاکید نمود که این سیستم در اینده نزدیک در تمام مراکز درمانی استان باید مستقر و بدین ترتیب شاهد مصرف بهینه فرآورده های خونی و کاهش عوارض ناشی از تزریق خون باشیم.

مهدی زاده افزود: برگزاری کمیته انتقال خون می‌تواند در جهت اجرای الزامات نظام مراقبت از خون (هموویژیلانس ) و تعامل هر چه بیشتر انتقال خون و بیمارستانها گام موثری بردارد.

فلاح، مدیریت هماهنگی و نظارت بر شبکه  آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی، گفت : توزیع خون و فرآورده های خونی در سطح استان و در تمام فصول سال بی کم و کاست صورت می گیرد و این گواه بر تلاش‌های شبانه روزی مسئولان و کارکنان تلاشگر انتقال خون است.

در ادامه امرالهی، مسئول هموویژیلانس به تشریح وضعیت اجرای هموویژیلانس و استانداردهای بانک خون بیمارستانها پرداخت و خواستار توجه بیشتر مسئولان مراکز درمانی نسبت به اجرای الزامات سیستم مراقبت از خون در مرکز درمانی شد .

در خاتمه این جلسه با طرح مسائل مختلف از سوی مراکز درمانی و پاسخ مدیرکل انتقال خون البرز، مورد بررسی قرار گرفت و همچنین از زحمات کارشناسان پرتلاش بانک خون بیمارستانهای الزهرا اشتهارد، قائم و تامین اجتماعی البرز تقدیر به عمل آمد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز