خبرگزاری کار ایران

نبیونی:

بانک اطلاعاتی امور پژوهشی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۸۰

عضو شورای اسلامی شهر کرج از تشکیل بانک اطلاعاتی اقدامات پژوهشی در کلانشهر کرج، خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد نبیونی در بازدید از غرفه یکپارچه مدیریت شهری شهرداری کرج در نمایشگاه هفته پژوهش، گفت: با تشکیل این بانک طی یک سال آینده اولویت های پژوهشی مدیریت شهری در بین پژوهشگران و دانشگاهیان توزیع می‌شود تا بازخوردهای مناسبی را شاهد باشیم.

عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با  اشاره به تمرکز پژوهشی این مرکز، اظهار کرد: 700 تا یک هزار و 400 هکتار بافت فرسوده در این کلانشهر وجود دارد که می‌طلبد تمرکز پژوهشی بر چگونگی بازآفرینی بافت فرسوده در کرج اولویت باشد.

نبیونی با بیان اینکه بازآفرینی شهری و رفع مشکلات بافت‌های فرسوده اولویت است، افزود: در صورتی که زلزله‌ای مانند سال گذشته رخ دهد بافت‌های فرسوده می‌تواند تبعات انسانی، اجتماعی و مالی زیادی در بر داشته باشد.

به گفته وی؛ توجه به موضوع بافت‌های فرسوده، طرح جامع مدیریت پسماند و حمل و نقل شهری از اولویت‌های شورای اسلامی شهر کرج در طرح های پژوهشی است.

نبیونی در خصوص طرح جامع مدیریت پسماند گفت: این طرح از قسمت‌های گوناگونی تشکیل شده که باید بتوانیم در تفکیک زباله از مبدا، انتقال آن به مرکز دپو و استفاده مناسب از آن با کمترین آثار منفی زیست محیطی، مدیریت صحیح داشته باشیم.

عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج، افزود: این طرح به عنوان یک مساله بسیار ارزشمند از سوی شورای اسلامی شهر کرج در حال بررسی است.

وی توجه به موضوع حمل و نقل شهری و همگانی را از اولویت‌های پژوهشی این مرکز عنوان کرد و گفت: مطالعاتی در این خصوص صورت گرفته که نشان می دهد که حمل و نقل عمومی را باید با توجه به محدودیت های شهر کرج به زیرِ زمین منتقل کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: از سال ها پیش بحث مترو کرج مطرح شده که به همین منظور کار احداث خط 2 مترو کرج آغاز و تاکنون حدود 30 درصد اقدامات ساختمانی و تاسیساتی آن انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز