خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه کرمانشاه خبر داد:

تردد در محورهای کرمانشاه با زنجیر چرخ امکان پذیر است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۶۵۶

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با توجه به بارش برف در برخی محورهای کوهستانی نظیر پاوه، دالاهو، سنقر و کلیایی و ... تردد در این مسیرها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد حیدری گفت: بارش برف و باران که در تمام مناطق استان از روز گذشته آغاز شده همچنان تا امشب (سه‌شنبه) ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بارش‌های صورت گرفته منجر به لغزندگی جاده‌ها شده است، افزود: تردد در همه محورها جریان دارد ولی در برخی از آنها خصوصا محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف گیر حتما نیاز به استفاده از زنجیر چرخ است.

سرهنگ حیدری همچنین از رانندگان خواست تا پیش از حرکت از سالم بودن خودروی و سیستم گرمایشی آن مطمئن شوند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی نسبت به خودروی جلویی موضوعات مهمی هستند که در شرایط بارانی و لغزندگی جاده‌ها حتما باید از سوی رانندگان رعایت شود.

وی تصریح کرد: در روزهای بارانی و برفی سطح اصطکاک لاستیک خودرو با کف جاده بسیار کم می‌شود که در این شرایط می‌توان گفت، خودروها روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کنند از همین رو ترمز گرفتن با کندی و اختلال روبرو می‌شود که تنها راه مقابله با آن کاهش سرعت در حد مطمئن و قانونی است.

سرهنگ حیدری گفت: متاسفانه شب گذشته بر اثر سوانح رانندگی که در سه نقطه استان و در شهرستان‌های سرپل ذهاب، هرسین و روانسر رخ داد متاسفانه 8 تن جان خود را از دست داده و 5 نفر هم زخمی شدند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه گفت: این حوادث مرگبار درحالی اتفاق افتاد که دو مورد آن به خاطر عدم رعایت فاصله طولی و برخورد با خودروی جلویی بود و مورد دیگر نیز به خاطر انحراف به چپ از سوی یکی از خودروها بود.

وی در پایان همراه داشتن زنجیر چرخ از سوی رانندگان را تا روز 22 اسفند و پایان طرح زمستانی پلیس راه اجباری دانست و گفت: همکاران ما از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهایی که نیاز به استفاده از آن است جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز