خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

بارش برف سنگین در غرب کشور / سیل و آبگرفتگی در نیمه غربی/ کاهش دما در اغلب استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۶۵

سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، نسبت به بارش برف و باران سنگین در چندین استان کشور ظرف روزهای آینده هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی اعلام کرد: با توجه به بررسی الگوهای پیش‌یابی و مطابق آنچه از قبل پیش‌بینی شده بود از بامداد دوشنبه با نفوذ اولین موج بارشی این هفته از سمت غرب و شمال‌غرب به کشور شاهد رشد ابر، بارش باران و برف و کاهش دما در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس و به تدریج شمال‌شرق خواهیم بود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان‌های درگیر بارش طی این مدت آذربایجان‌ها، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال، کهگیلویه، قم، فارس، غرب اصفهان، سمنان و بتدریج خراسانهای شمالی و رضوی از این سیستم بهره بارشی خواهند برد.

این سازمان تاکید کرد شدت بارش‌ها طی این مدت در آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان و گیلان خواهد بود که می‌تواند منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر و اخلال در تردد جاده ای شود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارش برف در آذربایجان‌ها، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، شرق کرمانشاه، همدان، ارتفاعات لرستان، چهارمحال، غرب و جنوب مرکزی و ارتفاعات البرز و زاگرس می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود. شدت بارش ها در کردستان و زنجان خواهد بود.

این سازمان هشدار داد: شدت بارش باران در خوزستان می‌تواند منجر به وقوع سیلاب شود. همچنین سنگینی برف در کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، شرق و شمال کرمانشاه، شمال همدان و سراسر مسیرهای ارتباطی البرز و زاگرس باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. موج بعدی بارش‌ها از پنجشنبه وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز