خبرگزاری کار ایران

دادستان یزد مطرح کرد:

جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی/ ممنوعیت فروش با کاربری‌های مسکونی

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۵۶

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: دستگاه قضایی استان از هرگونه تغییر کاربری اراضی، بدون ضابطه و غیرقانونی ممانعت می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر شمس در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد، اظهار داشت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به قطعه بندی و فروش برخی اراضی می‌کنند و به خریداران نیز وعده های پوچ و واهی تغییر کاربری می‌دهند که این ادعا غیر قانونی و چه بسا مجرمانه است.

این مقام قضایی از زمین های روبروی پارک کوهستان به عنوان مثال یاد کرد و ادامه داد: اراضی روبروی پارک کوهستان در جاده شهرستان تفت دو دسته اراضی را شامل می شود؛ بخشی از این اراضی دولتی است و اشخاص حق دخل و تصرف در آن را ندارند.

وی با بیان اینکه بخش دیگر اراضی در مالکیت رسمی اشخاص قرار دارد، اضافه کرد: این مالکیت محترم است  ولیکن این املاک شخصی با کاربری جنگلی و فضای سبز و گردشگری است و مالکین نمی‌توانند مخالف کاربری مصوب، اقدامی داشته باشند و ساخت و ساز تحت عنوان تجاری و مسکونی در این اراضی ممنوع است.

دادستان یزد با بیان اینکه خریداران باید به این مهم توجه داشته باشند، افزود: لازم است اشخاص جهت طی مسیر قانونی و اطلاع از وضعیت این اراضی به شهرداری و راه و شهرسازی مراجعه کنند؛ کما اینکه قبلا هم وضعیت این اراضی اطلاع رسانی شده و اخطارهای لازم مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش به عنوان مسکونی یا تجاری داده شده است.

وی جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی را از سوی دستگاه های متولی خواستار شد و تأکید کرد: در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مصوب شد که دستگاه های اجرایی و شهرداری ها نیز باید به تکلیف قانونی خود عمل کرده و از هرگونه تغییر کاربری جلوگیری کنند و از هرگونه ساخت و ساز نیز در اینگونه زمین ها ممانعت به عمل آورند.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد در خصوص اراضی روبروی پارک کوهستان خاطرنشان کرد: در این مصوبه به ادارات متولی تأکید شده است اقدام لازم در جهت اجرایی شدن طرح های مصوب در آن محل را پیگیری کرده و بر اساس مجوز های صادره قضایی با متخلفین برخورد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز