خبرگزاری کار ایران

جهانگیر شاهمرادی:

تشدید بازرسی‌ از واحدهای‌صنفی در آستانه شب یلدا / جرائم سنگین در انتظار متخلفان

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۸۳۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از تشدید بازرسی‌ها در آستانه شب یلدا خبر داد و گفت: جرائم سنگین در انتظار فروشندگان متخلف است.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در جمع خبرنگاران در خصوص نظارت و بازرسی‌های ویژه اقلام شب یلدا در استان، اظهار کرد: از 10 آذر ماه طرح تشدید بازرسی در حال انجام است و در این خصوص به بازرسی‌ سازمان و اتاق اصناف دستورات جدی و دقیقی اعلام‌شده است.

وی ضمن اشاره به تعامل مطلوب اداره کل تعزیرات حکومتی استان جهت طرح نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر اصناف و بازار، گفت: در این طرح مایحتاج ضروری مورد مصرف خانواده‌ها ازجمله اقلامی که در سوپر مارکت‌ها ارائه می‌شود و همچنین آجیل و خشکباری که این روزها به دلیل در پیش داشتن شب یلدا مورد تقاضای مردم است، موردتوجه قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اصناف همه فروشندگان موظف به ارائه فاکتور هستند. به همین دلیل باید قیمتی که برای فروش بر روی آجیل و خشکبار درج می‌شود بر اساس فاکتور رسمی و با احتساب سودهای متعارفی باشد که همکاران ما مسلط به محاسبه آن هستند.

شاهمرادی در ادامه عنوان کرد: اگر فاکتوری که فروشنده‌های آجیل و خشکبار بر اساس آن خرید خود را انجام داده‌اند هم قیمت بالا و غیرمعقولی داشته باشد علاوه بر برخورد با فروشنده خاطی به سراغ فروشنده‌های عمده این اقلام نیز می‌رویم.

وی با تأکید بر اینکه قیمت‌های درج‌شده باید بر اساس فاکتورهای رسمی باشد، افزود: ما قیمت‌های بازار را بصورت لحظه ای رصد خواهیم کرد که البته این نظارت و بازرسی‌ها منتهی به بازار شب یلدا نیست بلکه تا آستانه عید نوروز ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز توضیح داد: انتظار داریم که بازاریان و اصناف خود در زمینه درج قیمت‌ها و واقعی بودن نرخ اقلام، انصاف را رعایت کنند؛ که به همین ترتیب نیز هست. اما برخی متخلفین باید بدانند که مشمول جرائم سنگین خواهند شد.

شاهمرادی در مورد اختلاف قیمت آجیل و خشکبار موجود در سطح بازار نیز گفت: به‌یقین آجیل و خشکباری متنوعی که در بازار وجود دارد بر اساس سطح کیفیت درجه‌بندی می‌شود، اختلاف قیمت‌ها به همین دلیل است اما همان‌طور که اشاره شد بنای کار ما بر اساس فاکتور خریدی است که فروشندگان ارائه می‌کنند و قطعا با قیمت‌های غیر واقعی برخورد قاطعی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تمامی فروشندگان آجیل و خشکبار موظف هستند بر روی این اقلام قیمت‌های فروش را درج کنند و لیست قیمت‌ها نیز در معرض دید عموم باشد، بیان کرد: در این زمینه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اغماض نخواهند کرد و اگر تخلفی مشاهده شود گشت‌های سیار سازمانی که با همکاری تعزیرات حکومتی در سطح بازار فعال هستند با متخلفان برخورد جدی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز