خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا مطرح شد:

محصولات کشاورزی و گیاهان زینتی جایگزین صادرات نفتی

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۷۹۷

فرماندار پاکدشت گفت: سیاست‌های کشور باید به گونه‌ای باشد که به سمت تولیدات غیر نفتی پیش برویم و یکی از مواردی که می‌تواند جایگزین صادرات غیرنفتی باشد تولید محصولات کشاورزی و گیاهان زینتی است .

هادی تمهیدی در حاشیه اختتامیه هفته‌ فرهنگی پاکدشت و دومین نمایشگاه گل و گیاه شهرستان در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا گفت: همیشه گفته شده است که سیاست‌های کشور باید به گونه‌ای باشد که به سمت تولیدات غیرنفتی پیش برویم و یکی از مواردی که می‌تواند جایگزین صادرات غیرنفتی باشد تولید محصولات کشاورزی و گیاهان زینتی است .

وی در ادامه گفت: پاکدشت دارای یکی از بی‌نظیرترین فرصت‌های تولید در حوزه گل است، که هم کمک به اشتغال شهرستان است و هم در زمینه صادرات این ظرفیت قابل بهره‌برداری است که به تقویت اقتصاد تولید کنندگان می‌انجامد و لازم است اقدامات مثبتی در آینده از دستاوردهای این نمایشگاه داشته باشیم .

فرماندار پاکدشت از نتایج مثبت این نمایشگاه به مواردی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد بنده  اتحاد و همدلی گلکاران و تولیدکنندگان در تعامل  با مسئولان توانست  زمینه و بستر مناسبی جهت عرضه محصولات تولیدی  را بوجود آورد  و با هم اندیشی راهکارهای خروج از موانع صادرات گل در کشور  شناسایی شد و فکر تامین زیرساخت‌های صادرات گل که  فضا و فرصت را برای صادرات بهتر با کیفیت بیشتر به کشورهای دیگر را بوجود می‌آورد و سبب ارزآوری برای کشور می‌شود، در میان مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری قوت گرفت. نکته دیگر فرهنگ استفاده از گل با ایجاد این نمایشگاه‌ها افزایش یافته و آگاهی مردم در حمایت از تولید ملی نیز باعث می‌شود مردم در مناسبت‌ها به جای خرید تولیدات چینی و خارجی به عنوان هدیه، خرید گل را در سبد خانوار خود داشته باشند که این مهم در اقتصاد تولید کننده به طور مستقیم موثر است.

تمهیدی در ادامه افزود: از سویی دیگر ورود مردمی را شاهد بودیم که برای چندین ساعت به دور از مسائل اقتصادی با بازدید از گل و گیاه به آرامش می‌رسیدند و تنوع چشمگیر گل و گیاه فکر آدم‌ها را به جایی می برد که کمتر به نداشتن ها بیندیشند و تاثیر این زیبایی ها، شادی است که در چهره مردم می بینیم که بازخورد آن رضایت‌مندی مردم  است .

فرماندار پاکدشت در رابطه با نشست‌هایی که باتولیدکنندگان در رابطه با این نمایشگاه داشت گفت: حدود سی جلسه مشترک با ادارات، تعاونی گلکاران، اتحادیه صنفی گلکاران، فعالین عرصه گل داشته‌ایم و خروجی آن نمایشگاهی حرفه‌ای شد که هزینه‌های آن تامین و تولیدکنندگان  با دلگرمی بیشتری به راه اندازی غرفه روی آوردند  و با توجه به این که ما زیرساخت‌های نمایشگاهی نداشتیم اما تولیدکنندگان  در این نمایشگاه با ارائه توانمندیهای شهرستان در زمینه گل و گیاه، مسئولین مربوطه را ترغیب کردند تا برای سال آینده یک نمایشگاه دائمی ایجاد شود که با قول مساعد ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جهت تامین منابع مالی و زمین جهت ایجاد نمایشگاه دائمی در اولویت برنامه هایمان قرار گرفت و از هفته‌های آینده جلساتی را برای جانمایی نمایشگاه دائمی خواهیم داشت تا نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه صنایع دستی، کتاب، فرش، صنعتی، گل و گیاه  که سازه‌های هر کدام متفاوت است و قطعا نیازمند یک برنامه جامع است را با کیفیت مطلوب برگزار کنیم .

وی در ادامه گفت :نمایشگاه صنعتی قبل از اتمام سال جاری یا در ابتدای سال آینده بعد از نمایشگاه گل و گیاه افتتاح خواهد شد تا توانمندی صنعتی این شهرستان نیز به نمایش عموم درآید  و بتوان نام پاکدشت را بیش از پیش به مردم کشور شناساند.

وی در رابطه با نمایشگاه کتاب در هفته‌فرهنگی نیز گفت: فضای مجازی زندگی ما را احاطه کرده، میزان مطالعه کاهش پیدا کرده و در چنین شرایطی اگر راه‌اندازی نمایشگاه‌های کتاب با تنوع کتاب و حضور نویسندگان و هنرمندان همراه باشد و تخفیفات لازم برای عموم مردم و گروه‌های مختلف باشد استقبال مردمی را شاهد خواهیم بود و استمرار این نوع نمایشگاه‌ها تاثیرگذار است .

فرماندار پاکدشت در ادامه  گفت: هر چقدر از کتاب فاصله می‌گیریم مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد ،برنامه‌ریزان فرهنگی باید برنامه‌ای جامع داشته باشند و ما نیز به نوبه خود به عنوان مجریان طرح‌ها ،حضور مردم را با زیرساخت‌های لازم فراهم کنیم  و معتقدم که صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد باید ایده و طرح ارائه کنند تا بدانیم که چگونه می‌توان سرانه مطالعه را بالا ببریم  و چگونه می‌توان کتاب را در سبد خانوار جای داد .

تمهیدی در پایان با تاکید بر این که مردم مجریان بهتری برای انجام امور هستند گفت: بیشترین کارها نیازمند حضور مردم است  هر جا که مردم خود وارد عمل شدند کارها با موفقیت پیش رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز