خبرگزاری کار ایران

آشتاب خبر داد:

اشتغال 738 فارغ ‌التحصیل دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۵۸۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اشتغال 738 فارغ‌التحصیل دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، علی آشتاب در جمع خبرنگاران  با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان اظهار کرد: طرح کارورزی یک فرصت بسیار خوب برای بهره‌مندی از نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار است که در مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بین گروه سنی 25 تا 33 سال باشند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما ضعف مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که برای توانمندسازی نیروی کارمان باید اقدام کنیم.

آشتاب  با بیان اینکه طرح کارورزی فارغ اتحصیلان دانشگاهی با هدف افزایش مهارت جویندگان کار اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح حقوق و حق بیمه کارورز توسط دولت پرداخت می شود و هیچ هزینه ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استان، طی 7 ماهه امسال 738 نفر موفق به عقد قرارداد شدند و در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار می‌شوند. دوره آموزش کارورزان بین 4 تا 6 ماه و در مناطق محروم تا 9 ماه نیز قابل افزایش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در تشریح مشوق های اعطایی به کارفرمایان در این طرح، خاطر نشان کرد: مشوق های بیمه ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای استخدام کارورزان در نظر گرفته شده است، که در این راستا برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آن ها در محیط کار در صورت استخدام کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا2سال100درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد. بدین ترتیب چنانچه کارفرما بعد از طی مدت کارورزی اقدام به جذب کارورز کند تا دو سال از پرداخت حق بیمه او معاف خواهد بود.

انتهای پیام/
مریم شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز