خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

مشارکت مردم مکمل بازآفرینی پایدار شهری است/ تاثیر دخالت دستگاه‌های دولتی در ناپایداری طرح

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۸۸۸

مدیرکل‌راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به تهیه‌طرح جامع حفاظت محور شهر یزد توسط اداره کل راه و شهرسازی گفت: مشارکت مردم مکمل بازآفرینی پایدار شهری است.

محمدرضا نقصان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت و جایگاه بازآفرینی در بافت‌های مختلف شهری اظهار داشت: اهمیت و ارزشی که شهر یزد دارد امروز برای جهانیان نیز شناخته شده است که این شناخت وظیفه ما را در برابر این ارزش ها و میراثی که به یادگار مانده در حفظ و محافظت آن سخت تر می کند.

وی با تاکید بر حضور و مشارکت مردم در کنار بخش خصوصی برای شکل گیری پایدار طرح بازآفرینی شهری افزود: حضور و مشارکت مردم و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی است که می‌تواند موجب ارتقای سطح کیفی زندگی مردم در بافت های فرسوده شده و ناکارآمدی بافت را کارآمد و موثر کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه مشارکت مردم است که تعریف بازآفرینی پایدار شهری را کامل می کند عنوان کرد: کلمه بازآفرینی یک کلمه عام است لذا باید مکان محور شده و در جایگاه خودش تعریف شود.

وی با تاکید بر پرهیز از دخالت از سوی دستگاه های دولتی در طرح بازآفرینی پایدار شهری و استفاده بهینه از بافت فرسوده و ناکار آمد اظهار داشت: دخالت دستگاههای دولتی می تواند اجرای این طرح را ناپایدار کند و به شکلی از هدف اصلی که برای طرح در نظر است دور کند اما اگر حضور و مشارکت ساکنین با نظارت دولت باشد موجب افزایش سطح کیفی زندگی آن منطقه می شود.

نقصان محمدی با اشاره به تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: ستاد بازآفرینی استان نیز ریاست استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی شکل گرفته و در شهرستان های تابعه استان هم ستادی با همین نام به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه موضوع طرح های بازآفرینی شهری در سطح ملی و استانی از طریق همین ستاد ها در حال پیگیری است ادامه داد: باید نگاه به بافت‌های ناکارآمد نگاه جامع و کامل باشد به عنوان مثال، بحث خدمات روبنایی همچون احداث خانه‌های بهداشت، مسجد، مدرسه و ... همچنین خدمات زیربنایی و تاسیسات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و تلفن که لازم است فراهم شود تا مردم محلات را ترک نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز