خبرگزاری کار ایران

جلیل جباری خبر داد:

صدور مجوز 100 اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۳۴۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی گفت: برای 100 واحد اقامتگاه بوم‌گردی در استان مجوز صادر شده است.

به گزارش ایلنا، جلیل جباری امروز در آیین بهره‌برداری از اقامتگاه بوم‌گردی تکاب افزود: هم اینک 16 واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه 30 درصد اقامتگاه‌های بوم‌گردی آذربایجان‌غربی در تکاب ساخته شده، بیان کرد: این شهرستان ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و رونق بوم‌گردی دارد که جا دارد در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

جباری گفت: اکنون زمینه‌ای فراهم شده تا خانه‌ها و اماکن قدیمی و تاریخی بازسازی شده و به فضاهای اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری تبدیل شود.

وی بیان کرد: احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مهمترین نمونه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که با تکیه به امکانات بومی و ظرفیت‌های محلی، موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در بخش گردشگری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به توانمندی‌های تکاب در حوزه گردشگری گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان بهار سال آینده جشنواره ملی تخت سلیمان به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری تکاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز